 |
Pagina 1 din 1 [ 5 mesaje ]
Autor |
Mesaj |
costy
|
Subiectul mesajului: SEM 1-DREPTUL FINANTELOR PUBLICE (DREPT) Scris: 15 Oct 2009, 13:29 |
|
Membru din: 21 Mar 2009, 03:15 Mesaje: 3918
FACULTATEA: MAEI
SPECIALIZARE si AN: LICENTIAT Marketing
CT: Piatra Neamt
|
In acest topic se vor discuta si rezolva grilele pentru anul de studiu 2009-2010. Grilele de anul trecut le gasiti in ARHIVA USH sau urmand acest link: viewforum.php?f=150 Mult succes in anul universitar 2009-2010.
|
|
 |
|
 |
Publicitate
|
 |
Scris: Acum un minut |
|
|
|
 |
|
 |
harpalete22
|
Subiectul mesajului: Re: SEM 1-DREPTUL FINANTELOR PUBLICE (DREPT) Scris: 06 Ian 2010, 18:38 |
|
 |
MEMBRU DE ELITA |
 |
|
Membru din: 01 Iun 2009, 20:39 Mesaje: 22
|
DREPTUL FINANTELOR drept fiscal
MULTIPLE CHOICE
1.Care răspuns reprezintă element specific al noţiunii de impozit ? a. caracterul bilateral b. caracterul rambursabil c. natură de plată generală
ANS: c
2. Indicaţi categoriile de impozite şi taxe în cazul clasificării în funcţie de forma în care se obţin de către stat: a. impozite în natură b. impozite personale c. impozite sau taxe pe consumaţie
ANS: a
3. Care dintre tipurile de impozitare a veniturilor persoanelor fizice este mai avantajos pentru contribuabili ? a. sistemul impunerii separate a veniturilor b. sistemul impunerii globale c. sistemul mixt (dual) de impunere d. sistemul impunerii moderne
ANS: a
4. În raport de obiectul impunerii, avem următoarele categorii de impozite : a. . impozite pecuniare b. impozite sau taxe pe cheltuieli c. impozite şi taxe pe consumaţie
ANS: b
5. Stabilirea impozitului pe reprezentanţele firmelor străine înfiinţate în România se face : a. . pe baza comisioanelor încasate de reprezentanţă b. pe baza normei de venit stabilită pe tipuri de reprezentanţe c. ca echivalent în lei a sumei de 4000 Euro, stabilită pentru un an fiscal d. ca echivalent în lei a sumei de 1000 EUR
ANS: c
6. Impozitul pe venit este datorat de următoarele persoane : a. .persoanele fizice nerezidente, pentru orice categorie de venit b. persoanele fizice nerezidente care desfăşoară activităţi dependente în România c. persoane fizice nerezidente pentru alte venituri decât cele obţinute dintr-o activitate independentă fără existenţa unui sediu permanent în România
ANS: b
7. Indicaţi categoria de venituri pentru care se datorează impozitul pe veniturile obţinute din România de nerezidenţi : a. venituri din salarii primite pentru activităţi efectuate în străinătate b. venituri din cedarea folosinţei bunurilor situate în străinătate c. redevenţe de la un rezident
ANS: c
8. Precizaţi care este principiu (criteriu) care se aplică în legislaţia fiscală română în ceea ce priveşte aşezarea impozitelor şi taxelor ? a. natura impozitului sau taxei b. teritorialitatea c. obiectul impozitelor şi taxelor
ANS: b
9. Veniturile reprezentând redevenţe provenind dintr-un stat contractant şi plătite unui rezident al celuilalt stat contractant din convenţiile fiscale încheiate de România sunt impuse : a. numai în statul de sursă b. numai în statul de rezidenţă c. în ambele state contractante, în anumite limite
ANS: c
10. Care dintre metodele de evitare a dublei impuneri internaţionale este cel mai frecvent utilizată în convenţiile bilaterale încheiate de România ? a. metoda scutirii progresive b. metoda creditării ordinare c. metoda creditării totale d.
ANS: b
11. Care sunt ipostaze din care pot fi abordate impozitele? a. ca instrumente de orientare a economiei, prin obiectivele stabilite de către puterea publică b. ca instrument de solidaritate şi înfrăţire c. ca instrument al promovării proprietăţii private
ANS: a
12. Indicaţi deosebirea dintre impozite şi taxe: a. sursa din care se face plata b. termenele de plată c. caracterul rambursabil
ANS: b
13. La ce efect conduce în final fiscalitatea excesivă? a. la restructurarea economiei româneşti b. la realizarea obiectivelor politice şi sociale c. la decapitalizarea agenţilor economici d. la sărăcirea populaţiei
ANS: c, d
14. Ce greutăţi creează frecventele modificări şi completări ale legislaţiei fiscale? a. în cunoaşterea corectă şi aplicarea unitară a legislaţiei fiscale b. numai nesiguranţă pentru agenţii economici c. numai stare de neîncredere pentru investitorii interni
ANS: a
15. Care sunt principii ale fiscalităţii (dreptului fiscal) expres prevăzute de Codul Fiscal a. principiul anualităţii b. certitudinea impunerii c. echitatea fiscală d. caracterul de ordine publică al legislaţiei fiscale
ANS: b, c
16. Indicaţi persoanele juridice cu activitate economică reprezentând subiecţi ai impunerii: a. organizaţii cooperatiste b. organizaţii sociale c. regii autonome
ANS: a, c
17. Care sunt impozite pe avere în sistemele fiscale naţionale europene? a. impozitele asupra producţiei b. impozite pe transferul capitalului c. impozite pe bunuri imobile d. impozite pe vânzări
ANS: b, c
18. Care sunt elemente principale ale obligaţiei fiscale (ale impunerii)? a. cota de impunere b. plătitorul de impozit c. activitatea independentă d. activitatea dependentă
ANS: a, b
19. Ce loc presupune existenţa unui sediu permanent al unui nerezident în România ? a. un loc de conducere b. păstrarea unui loc fix de activitate numai în scopul achiziţionării de produse c. o mină d. menţinerea unui stoc de produse numai în scopul de a fi depozitate sau expuse
ANS: a, c
20. Un şantier de construcţii al unui nerezident constituie sediu permanent în România numai dacă şantierul durează mai mult de: a. 10 luni b. 6 luni c. 12 luni
ANS: b
21. Care sunt elemente pentru stabilirea valorii în lei a venitului în natură în vederea impunerii? a. numai preţul de piaţă al bunurilor în cauză b. numai cantitatea (volumul) c. atât preţul de piaţă, cât şi cantitatea (volumul) bunului
ANS: c
22. Indicaţi metode folosite la stabilirea (estimarea) preţului de piaţă al tranzacţiilor între persoane afiliate în vederea impunerii : a. metoda împărţirii profitului b. metoda cost-plus c. metoda de estimare clasică d. metoda de estimare modernă
ANS: a, b
23. Care sunt principalele argumente ale impunerii beneficiului realizat de societăţi? a. caracterul reparatoriu b. natura financiară şi de control c. asigurarea justiţiei fiscale d. caracterul rambursabil
ANS: b, c
24. Indicaţi tehnicile de impunere a beneficiului societăţilor: a. tehnica preţului de cost b. tehnica autonomă c. tehnica integrării totale d. tehnica preţului de livrare
ANS: b, c
25. Cum se realizează impunerea în raport de capacitatea contributivă a contribuabilului? a. prin identificarea şi evaluarea tuturor veniturilor nete b. prin exonerarea minimului vital c. prin alegerea criteriului de impunere d. prin aplicarea criteriului personal
ANS: a, b
26. Principiile de stabilire şi evaluare a venitului impozabil în cadrul tehnicilor de impunere a venitului net sunt: a. principiul exonerării parţiale b. principiul extins de abordare a veniturilor c. principiul restrâns al veniturilor d. principiul impunerii individuale
ANS: b, c
27. Care dintre următoarele impozite sunt impozite directe? a. impozitul pe venit b. taxa pe valoarea adăugată c. impozitul pe profit d. accizele
ANS: a, c
28. Care dintre următoarele impozite sunt impozite indirecte? a. impozitul pe profit b. taxa pe valoarea adăugată c. accizele d. impozitul pe clădiri
ANS: b, c
29. Subiectul impozitului (contribuabilul) este definit ca fiind: a. obiectul impozitului (impozabil) b. persoana fizică sau juridică obligată de lege la plata impozitului c. sursa impozitului
ANS: b
30. O microintreprindere impozabilă pentru impozitul pe venit este considerată persoana juridică română care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii: a. realizează venituri, altele decât cele de consultanţă şi management, în proporţie de peste 50% din veniturile totale, are până la 9 salariaţi inclusiv, a realizat venituri care nu depăşesc echivalentul în lei a 100000 EUR, capitalul social este deţinut de persoane private b. are de la 1 până la 9 salariaţi şi veniturile nu depăşesc echivalentul în lei a 100000 EUR c. are ca obiect de activitate producţia, prestarea de servicii şi comerţul şi are de la 1 până la 9 salariaţi
ANS: a
31. Care este cota de impunere în cazul impozitului pe veniturile microintreprinderilor? a. 3% în anul 2007 b. 2% în anul 2007 c. 2,5% în anul 2008 şi 3% în anul 2009 d. 2,5% în anul 2007
ANS: b, c
32. Calculul şi plata impozitului pe venitul microintreprinderilor se face: a. lunar b. trimestrial c. semestrial d. anual
ANS: b
33. Nu pot opta pentru sistemul de impunere a microintreprinderilor persoanele juridice române care: a. desfăşoară activităţi în domeniul cazinourilor b. desfăşoară activităţi în domeniul pieţei de capital c. desfăşoară activităţi în domeniul comerţului d. desfăşoară activităţi în domeniul prestărilor de servicii
ANS: a, b
34. O persoană juridică străină care are o reprezentanţă autorizată în România are obligaţia de a plăti un impozit: a. egal cu echivalentul în lei a 16% din venitul realizat exprimat în EUR b. egal cu echivalentul în lei 1000 EUR c. egal cu echivalentul în lei 4000 EUR d. egal cu echivalentul în lei a 25% din venitul realizat exprimat în EUR
ANS: c
35. Plata impozitului pe reprezentanţele persoanelor juridice străine se face : a. trimestrial, până la data de 25 a lunii următoare b. în două tranşe egale, până la 20 iunie şi 20 decembrie c. anual, până la 15 februarie a anului următor d. în 4 tranşe egale, până la data de 15 a ultimei luni din trimestru
ANS: b
36. Orice persoană străină care datorează impozitul pe reprezentanţă din România: a. este obligată să depună o declaraţie fiscală anuală la autoritatea fiscală competentă b. este obligată să depună o declaraţie fiscală în termen de 30 de zile de la data la care reprezentanţa a fost înfiinţată sau desfiinţată c. este obligată să depună o declaraţie fiscală trimestrială la autoritatea fiscală competentă d. nu este obligată să depună o declaraţie fiscală
ANS: a, b
37. Ce procedeu de impunere şi ce categorie de cotă de impozit se aplică în cazul impunerii veniturilor obţinute de nerezidenţi în România? a. încasarea sau plata directă a impozitului şi cota progresivă b. reţinerea la sursă (stopaj la sursă) şi cotă proporţională c. impunerea şi debitarea de către organele fiscale şi cotă fixă
ANS: b
38. Impozitul pe veniturile nerezidenţilor obţinute din România se aplică asupra: a. veniturilor brute b. venitului net, după deducerea tuturor cheltuielilor efectuate pentru obţinerea venitului c. venitului net, după scăderea anumitor cheltuieli d. venitului net, după deducerea unor cheltuieli forfetare de 25%
ANS: a
39. Care este cota de impozit datorat de nerezidenţi pentru veniturile provenind din comisioane de la un rezident realizate din România? a. cota de 10% asupra venitului realizat b. cota de 15% asupra venitului realizat c. cota de 16% asupra venitului realizat d. cota de 20% asupra venitului realizat
ANS: c
40. Principii specifice impozitului pe venit sunt: a. principiul impunerii extinse b. principiul impunerii la sursă c. principiul nediscriminării d. principiul legalităţii
ANS: b, c
41. Impozitul pe venit se aplică contribuabililor pentru următoarele surse şi natură de venituri: a. persoanele fizice nerezidente care desfăşoară o activitate dependentă în România, datorează impozit pe salariul net din această sursă de venit b. persoanele fizice rezidente române, cu domiciliul în România, datorează impozitul pe veniturile obţinute din orice sursă, atât din ţara noastră, cât şi din afara României c. persoanele fizice rezidente române, cu domiciliul în România, datorează impozitul numai pe veniturile obţinute din orice sursă în România
ANS: a, b
42. Sunt considerate venituri neimpozabile pentru impozitul pe venit: a. toate veniturile din agricultură şi silvicultură b. toate premiile obţinute de sportivii medaliaţi c. drepturile în bani şi în natură primite de militarii cu termen redus d. toate categoriile de pensii
ANS: c
43. Excepţii de la aplicarea cotei de 16% la impozitul pe venit sunt: a. veniturile din dobânzi b. venituri din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal c. unele venituri din investiţii d. unele venituri din jocurile de noroc
ANS: b, c
44. Care sunt categorii de venituri din activităţi independente asupra cărora se aplică impozitul pe venit? a. venituri din drepturi de proprietate intelectuală b. venituri din profesii libere c. venituri din închirieri de bunuri d. venituri din operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută
ANS: a, b
45. Sunt considerate venituri comerciale asupra cărora se aplică impozitul pe veniturile din activităţi independente: a. veniturile din practicarea unei meserii b. venituri din fapte de comerţ ale contribuabililor c. venituri din drepturi conexe de autor d. venituri din cesionarea brevetului de către titularul invenţiei
ANS: a, b
46. Sunt cheltuieli deductibile limitat pentru stabilirea venitului net din activităţi independente pe baza datelor din contabilitatea în partidă simplă: a. cotizaţiile plătite la asociaţiile profesionale în limita a 5% din baza de calcul b. cheltuielile sociale, în limită de 4% din fondul de salarii realizat anual c. cheltuielile de protocol, în limită de 2% din baza de calcul
ANS: c
47. Care sunt venituri din activităţi independente pentru care se aplică reţinerea la sursă sub forma plăţilor anticipate? a. venituri din activitatea de expertiză extrajudiciară b. venituri din activităţi desfăşurate pe bază de contract de mandat comercial c. venituri din donaţii de orice fel d. sume sau bunuri utilizate pentru uzul familiei contribuabilului
ANS: a, b
48. Obligaţiile plătitorilor de venituri cu reţinere la sursă sunt : a. să calculeze impozitul aferent veniturilor impozabile b. numai să depună declaraţie fiscală privind veniturile plătite c. să vireze impozitul reţinut la organele fiscale d. să informeze pe contribuabil despre obligaţiile ce-i revin privind plata impozitului la organele
ANS: a, c
49. În scopul aplicării impozitului pe venit sunt asimilate salariilor:. a. indemnizaţia administratorilor b. sumele primite de membrii fondatori ai societăţilor comerciale constituite prin subscripţie publică c. nu sunt asimilate drepturile de soldă militară d. împrumuturi nerambursabile
ANS: a, b
50. Venitul net din salarii pentru impozitare se determină prin deducerea din venitul brut din salarii la locul unde se află funcţia de bază a contribuţiilor obligatorii, aferente unei luni, şi următoarele: a. deducerea personală acordată pentru luna respectivă b. cotizaţia sindicală plătită în luna respectivă c. contribuţia la fondurile de pensii facultative, fără limitare d. primele de asigurare
ANS: a, b
51. Nu sunt incluse în veniturile salariale şi nu sunt impozabile, în înţelesul impozitului pe venit, următoarele sume: a. sumele primite pentru acoperirea cheltuielilor de mutare în interesul serviciului b. costul abonamentelor telefonice, indiferent de sumă c. orice sume reprezentând plăţi compensatorii d. cheltuieli de deplasare, la orice nivel
ANS: a
52. Venitul net din cedarea folosinţei bunurilor pentru stabilirea impozitului pe venit se determină: a. prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 65% asupra venitului brut b. prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 25% asupra venitului brut c. nu s-a renunţat la cote diferenţiate pentru construcţii şi alte bunuri
ANS: b
53.Care dintre următoarele venituri sunt venituri din investiţii impozabile cu impozitul pe venit? a. venituri din dividende b. venituri din transferurile titlurilor de valoare c. veniturile din dobânzi la casele de ajutor reciproc d. veniturile din dobânzi aferente titlurilor de stat
ANS: a, b
54. Care dintre următoarele sunt condiţii de acordare a creditului fiscal extern în cazul impozitului pe venit? a. impozitul datorat pentru venitul obţinut în străinătate a fost efectiv plătit b. plata impozitului datorat se dovedeşte printr-un document justificativ
ANS: a, b
55.Creditul fiscal extern în cazul impozitului pe venit: a. este nelimitat b. este limitat la nivelul impozitului plătit în străinătate c. nu poate fi mai mare decât partea de impozit pe venit datorat în România aferentă venitului impozabil din străinătate
ANS: b, c
56. În situaţia în care un contribuabil obţine venituri din străinătate din mai multe state, creditul fiscal extern pentru impozitul pe venit se determină astfel: a. cumulat pe toate statele din care obţine venituri b. cumulat pentru toate veniturile obţinute într-un stat c. separat pentru fiecare ţară şi pe fiecare natură şi sursă de venit
ANS: c
57. Venitul net anual impozabil privind impozitul pe venit se stabileşte pe fiecare sursă din următoarele categorii de venituri: a. venituri din activităţi independente b. venituri din unele venituri agricole c. venituri din salarii d. venituri din pensii
ANS: a, b
58. Diferenţele de impozit pe venit rămase de achitat conform deciziei de impunere anuală se plătesc în termen de: a. 30 de zile de la data comunicării deciziei b. 45 de zile de la data comunicării deciziei c. 60 de zile de la data comunicării deciziei
ANS: c
59. Existenţa suveranităţii fiscale depinde de două condiţii cumulative; care sunt acestea? a. exclusivitatea de aplicare a sistemului fiscal b. eliminarea altui sistem fiscal concurent c. autonomia tehnică a sistemului fiscal instituit
ANS: a, c
60. Suveranitatea fiscală se exprimă prin: a. autoritatea legiuitoare b. organele administrative c. societăţile comerciale
ANS: a, b
61. Care sunt categoriile de dependenţă în raporturile ce se nasc între stat şi individ ? a. dependenţa politică b. dependenţa administrativă c. dependenţa economică
ANS: a, c
62. Care sunt izvoare ale dreptului fiscal internaţional? a. convenţii internaţionale b. jurisprudenţa c. doctrina fiscală
ANS: a, b. c
63. Care dintre urmatoarele categorii de persoane sunt contribuabili pentru impozitul pe profit? a. persoane juridice straine, fara sediu permanent in Romania; b. persoane juridice romane; c. asociatiile de familie; d. persoanele fizice rezidente asociate cu persoane juridice straine
ANS: b
64. Categorii neexceptate de la plata impozitului pe profit sunt: a. Banca Nationala a Romaniei; b. asociatiile de locatari recunoscute ca asociatii de proprietari; c. trezoreria statului; d. asociatiile fara personalitate juridica, altele decat cele prevazute de art. 28 C. fiscal
ANS: d
65. Cum se determina impozitul pe profit? a. ca diferenta intre veniturile si cheltuielile efectuate pentru realizarea acestora, dintr-un an fiscal din care se scad veniturile neimpozabile; b. ca diferenta intre veniturile si cheltuielile efectuate pentru realizarea acestora, la care se adauga cheltuielile nedeductibile; c. ca diferenta intre veniturile realizate din orice sursa si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri dintr-un an fiscal, din care se scad veniturile neimpozabile si la care se adauga cheltuielile nedeductibile; d. ca diferenta intre venituri si cheltuelile efectuate pentru realizarea acestora
ANS: c
66. In categoria cheltuielilor efectuate pentru realizarea de venituri impozabile in scopul impozitului pe profit se incadreaza: a. cheltuielile cu contributiile platite peste limitele stabilite b. cheltuielile de protocol, indiferent de suma; c. orice cheltuieli cu dobanda; d. cheltuielile pentru formarea si perfectionarea profesionala a personalului angajat
ANS: d
67. Este mijloc fix amortizabil in cazul impozitului pe profit orice imobilizare corporala care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii: a. are o durata normala de utilizare mai mare de 6 luni si o valoare mai mare de un million lei; b. este detinut si utilizat in productia, livrarea de bunuri sau prestarea de servicii; pentru a fi inchiriat tertilor sau in scopuri administrative; are o valoare de intrare mai mare decat limita stabilita prin hotarare de Guvern; si are o durata normala de utilizare mai mare de un an; c. are o valoare de intrare egala cu cea stabilita de Guvern si o durata normala de utilizare mai mare de un an. d. este detinut si utilizat in productia de bunuri si are o durata normala de utilizare mai mare de un an.
ANS: b
68. O societate comerciala, pe langa activitatea de comerciant, desfasoara si activitatea de bar de noapte. Cu ce cota se impoziteaza profitul realizat din activitatea de bar de noapte? a. cu cota de 40%; b. cu cota de 16%, cu conditia ca suma impozitului datorat pentru aceasta activitate sa nu fie mai mica de 5% din venitul realizat din activitatea de bar de noapte; c. cu cota de 25%; d. cu cota de 16%.
ANS: b
69. Organizatiile nonprofit au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit : a. anual; b. trimestrial; c. semestrial; d. lunar.
ANS: a
70. Impozitul pe dividende se calculeaza: a. prin aplicarea unei sume fixe de impozit, stabilita de lege; b. prin deducerea unei sume fixe din dividendul brut; c. prin aplicarea unei cote impozit, stabilita prin lege, asupra dividendului brut.
ANS: c
71. Plata impozitului pe dividende se face: a. semestrial; b. anual; c. trimestrial; d. pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care se plateste dividendul.
ANS: d
72. In cazul in care dividendele distribuite nu sunt platite pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale, impozitul pe dividende: a. nu se plateste; b. se plateste pana la data de 30 iunie a anului respectiv; c. se plateste pana la data de 30 septembrie a anului respectiv; d. se plateste pana la data de 31 decembrie a anului respectiv.
ANS: d
73. Care dintre urmatoarele obligatii fiscale sunt impozite sau taxe locale? a. impozitul pe veniturile microintreprinderilor b. impozitul pe cladiri; c. impozitul pe profit; d. impozitul pe venit.
ANS: b
74. Baza impozabila pentru impozitul pe cladiri in cazul persoanelor fizice este : a. valoarea impozabila a cladirii; b. valoarea de inventar a cladirii; c. valoarea de piata a cladirii
ANS: a
75. Cota de impozitare a cladirilor in cazul persoanelor fizice: a. este aceasi indiferent de locul unde sunt situate cladirile; b. difera pentru cladirile situate in mediul urban fata de cladirile situate in mediul rural.
ANS: a
76. Cine are obligatia de a depune o declaratie de impunere pentru impozitul pe cladiri? a. numai persoana care demoleaza o cladire; b. numai persoana care extinde sau modifica o cladire; c. orice persoana care dobandeste sau construieste extinde sau modifica, ori demoleaza o cladire.
ANS: c
77. Valoarea impozabila a cladirii in cazul persoanelor fizice contribuabil este influentata de: a. valoarea de piata a cladirii; b. suprafata construita si vechimea cladirii, precum si de rangul localitatii unde aceasta este amplasata; c. numai de suprafata construita a cladirii.
ANS: b
78. Care este cota de impozitare pentru cladirile persoanelor juridice? a. 0,5% si 1% asupra valorii de inventar a cladirii b. 1% si 1,50% asupra valorii de inventar a cladirii; c. 0,25% si 1,50% asupra valorii de inventar a cladirii.
ANS: c
79. Cum se procedeaza la calcularea impozitului datorat de persoanele juridice pentru cladiri a caror valoare a fost recuperata integral pe calea amortizarii? a. nu se mai datoreaza impozit; b. se aplica impozit pe valoarea impozabila redusa cu 15%; c. se aplica impozit pe valoarea impozabila redusa cu 50%.
ANS: b
80. Impozitul pe terenurile cu constructii situate in intravilan se stabileste: a. in raport de categoria de folosinta a terenului; b. in functie de destinatia cladirilor aflate pe teren; c. in functie de suprafata exprimata in hectare a terenului, rangul localitatilor si zona din cadrul localitatii.
ANS: c
81. Impozitul pe terenurile situate in extravilan se stabileste: a. numai in functie de categoria de folosinta a terenului; b. in raport de amplasamentul terenului, a suprafetei in hectare si a categoriei de folosinta a acestuia. c. numai in raport de amplasamentul terenului
ANS: b
82. Taxa asupra mijloacelor de transport se datoreaza pentru: a. mijloace de transport cu tractiune mecanica; b. mijloace de transport ale institutiilor publice; c. mijloace de transport public de pasageri; d. mijloace de transport apartinand numai strainilor.
ANS: a
83. Taxa asupra mijloacelor de transport se plateste: a. trimestrial; b. lunar; c. semestrial; d. anual, in doua rate (pana la 31 martie, respectiv 30 septembrie).
ANS: d
84. Impozitul pe spectacole se plateste de persoanele care organizeaza : a. numai activitati distractive in videoteci si discoteci; b. o manifestare artistica, o competitie sportiva sau orice activitate distractiva, inclusiv in videoteci si discoteci.
ANS: b
85. Plata impozitului pe spectacole se face: a. anual; b. trimestrial; c. semestrial; d. lunar, pana la data de 15 inclusiv, a lunii urmatoare celei in care a avut loc spectacolul;
ANS: d
86. Taxa hoteliera se stabileste: a. prin aplicarea cotei de taxare (intre 0,5% si 5%) stabilita de consiliul local la tarifele de cazare practicate de unitatile de cazare; b. prin aplicarea unei sume fixe in functie de rangul unitatii de cazare
ANS: a
87. Plata taxei hoteliere se face la bugetul local: a. trimestrial; b. semestrial; c. anual; d. lunar, pana la data de 10 inclusiv a lunii urmatoare celei in care s-a colectat taxa hoteliera de la persoanele care au platit cazarea.
ANS: d
88. Cum sunt divizate impozitele de consumatie? a. in impozite directe si reale; b. in impozite generale asupra consumului si impozite specifice (speciale); c. impozite pe cheltuieli si personale d. impozite pe avere si pe capital.
ANS: b
89. Indicati care sunt caracteristici ale T.V.A.? a. unicitatea si diversitatea; b. numarul mare al cotelor de impozitare; c. impozit indirect; d. obiect de impunere singular, serviciile.
ANS: c
90. Locul prestarii de servicii in cazul T.V.A. este: a. locul unde s-a contractat prestarea de servicii; b. tara in care prestatorul are sediul permanent unde sunt efectuate serviciile; c. locul unde prestatorul are domiciliul sau resedinta sa obisnuita si unde sunt efectuate serviciile; d. tara in care prestatorul incaseaza contravaloarea serviciilor prestate.
ANS: b
91. Cotele de impozitare a T.V.A. sunt: a. cota standard de 25% si cota redusa de 9%; b. cota standard de 19% si cota redusa de 9%; c. cota standard de 19% si cota redusa de 7%; d. cota standard de 25% si cota redusa de 5%.
ANS: b
92. Pentru a putea fi cuprinsa in sfera de aplicare a T.V.A., o livrare de bunuri sau prestare de servicii trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: a. operatia sa aiba drept scop exportul; b. operatia sa aiba drept scop importul; c. operatia sa fie realizata de o persoana care desfasoara activitati economice; d. operatia sa fie efectuata fara plata .
ANS: c
93. Locul achizitiei intracomunitare de bunuri se considera a fi: a. locul unde se gasesc bunurile in momentul in care se incheie expedierea sau transportul bunurilor; b. locul unde se gasesc bunurile in momentul in care incepe expedierea bunurilor; c. locul unde se gasesc bunurile in momentul in care incepe transportul.
ANS: c
94. Faptul generator al T.V.A. ia nastere, de regula: a. la data livrarii bunurilor sau la data prestarii serviciilor, fara nici o exceptie; b. la data livrarii bunurilor sau la data prestarii serviciilor, cu unele exceptii; c. numai la data livrarii bunurilor; d. numai la data prestarii serviciilor.
ANS: a
95. Baza de impozitare a T.V.A. pentru livrarile de bunuri si prestari de servicii efectuate in interiorul tarii este constituita din : a. contravaloarea totala primita sau care va fi primita, in considerarea livrarii de bunuri sau prestarii de servicii inclusiv T.V.A.; b. toate sumele, valorile, bunurile sau serviciile, inclusiv T.VA. c. cu unele exceptii, din tot ceea ce constituie contrapartida obtinuta sau care urmeaza a fi primita de furnizor sau prestator din partea cumparatorului, beneficiarului sau a unui tert, inclusiv subventiile direct legate de pretul acestor operatiuni.
ANS: b
96. Baza de impozitare a T.V.A. pentru livrarile de bunuri si prestari de servicii efectuate in interiorul tarii este constituita din : a. contravaloarea totala primita sau care va fi primita, in considerarea livrarii de bunuri sau prestarii de servicii inclusiv T.V.A.; b. toate sumele, valorile, bunurile sau serviciile, inclusiv T.VA. c. cu unele exceptii, din tot ceea ce constituie contrapartida obtinuta sau care urmeaza a fi primita de furnizor sau prestator din partea cumparatorului, beneficiarului sau a unui tert, inclusiv subventiile direct legate de pretul acestor operatiuni.
ANS: c
97. Elementele ce nu se cuprind in baza de impozitare a T.V.A. sunt: a. valoarea ambalajelor care circula intre furnizorii de marfa si clienti, fara schimb si fara facturare; b. sumele incasate in numele si in contul unei alte persoane; c. dobanzile percepute dupa data livrarii sau prestarii, pentru platile fara intarziere
ANS: b
98. Baza de impunere pentru livrarile si serviciile de import cuprinde valoarea in vama determinata potrivit legii, la care se adauga; a. taxele vamale, comisionul vamal, inclusiv T.V.A.; b. accizele si alte taxe, inclusiv T.V.A.; c. taxele vamale, comisionul vamal, accizele si alte taxe datorate in afara Romaniei potrivit legii, exclusiv T.V.A. ce urmeaza a fi perceputa.
ANS: c
99. Cine trebuie sa solicite inregistrarea ca platitor de T.V.A.? a. toate persoanele juridice; b. toate persoanele impozabile care realizeaza operatiuni taxabile sau scutite de T.V.A. cu drept de deducere; c. toate persoanele fizice.
ANS: b
100. Care sunt categorii de produse supuse accizelor armonizate: a. produse energetice si electricitate; b. numai vinurile; c. numai bauturile fermentate, altele decat vinurile; d. numai tutunul fermentat si cafelele.
ANS: a
101. In notiunea de “tutun prelucrat” accizat armonizat intra urmatoarele produse sau categorii de produse: a. numai tigaretele si tigari de foi; b. numai tutun de fumat; c. tigarete, tigari si tigari de foi, tututn de fumat.
ANS: c
102. Care este momentul exigibilitatii accizelor? a. momentul cand produsul accizabil intra in antrepozitul fiscal; b. momentul cand produsul accizabil este eliberat pentru consum in Romania; c. data intocmirii documentului administrativ de insotire.
ANS: b
102. Sunt supuse accizelor nearmonizate: a. produse alcoolice; b. tutun facturat; c. cafea verde.
ANS: c
|
|
 |
|
 |
elisaby
|
Subiectul mesajului: Re: SEM 1-DREPTUL FINANTELOR PUBLICE (DREPT) Scris: 15 Ian 2010, 14:03 |
|
 |
MEMBRU DE ELITA |
 |
|
Membru din: 11 Dec 2009, 11:53 Mesaje: 17
|
Va atasez aici grila mea....Bafta multa...si sa ne ajute D-zeu pe toti:D:D
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
|
|
 |
|
 |
Mihay
|
Subiectul mesajului: Re: SEM 1-DREPTUL FINANTELOR PUBLICE (DREPT) Scris: 18 Feb 2010, 17:47 |
|
 |
JUNIOR |
 |
|
Membru din: 11 Ian 2010, 12:50 Mesaje: 7
FACULTATEA: DAP
SPECIALIZARE si AN: II-F.R.
|
multumim celor care fac treaba pe aici . sincere felicitari 
|
|
 |
|
 |
ioanpop
|
Subiectul mesajului: Re: SEM 1-DREPTUL FINANTELOR PUBLICE alf Scris: 22 Aug 2010, 13:19 |
|
 |
JUNIOR 1 |
 |
|
Membru din: 14 Iun 2009, 17:41 Mesaje: 22
|
Dreptul Finantelor Publice Adevarata reforma financiara s-a realizat în Tarile Române prin: c. Regulamentul Organic; Alocatiile pentru cheltuielile de personal, aprobate pe ordonatori principali de credite si, în cadrul acestora, pe capitole: a. nu pot fi majorate si nu pot fi virate si utilizate la alte articole de cheltuieli; Angajarea, lichidarea si ordonantarea cheltuielilor în limita creditelor bugetare repartizate s i aprobate legal reprezinta obligatia: a. ordonatorilor de credite; Aprobarea clasificatiilor bugetare precum si a modificarilor acestora se face de catre: b. Ministerul Finantelor Publice; Armonizarea intereselor si interventiei statului cu cele ale sectorului privat reprezinta o trasatura specifica: c. a conceptiilor postmoderne (contemporane); Autorizarea creditelor bugetare aprobate se face: a. pentru întreaga durata a exercitiului bugetar; Blocarea sau reducerea utilizarii unor credite constatate ca fara temei legal sau fara justificare în bugetele ordonatorilor principali de credite se poate face de catre: a. Ministerul Finantelor Publice; Breslele si birnicii reprezentau cele doua mari categorii de contribuabili în: a. Tara Româneasca si Moldova; Bugetul asigurarilor sociale de stat se adopta: a. prin lege separata de legea bugetului de stat; Bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale de stat se aproba de: d. Parlament. Bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale de stat se elaboreaza anual de catre: a. Guvern; Bugetul propriu al fiecarei unitati administrativ-teritoriale care are personalitate juridica se aproba anual prin: b. hotarâri ale consiliilor acestor unitati; Bugetul trezoreriei statului presupune: b. operatiuni de încasari si plati de si catre institutiile publice; Care dintre veniturile bugetare de mai jos sunt datorate bugetelor locale? c. impozitul pe cladiri Care este forma de control financiar in clasificarea dupa criteriul termenului in care se efectueaza: controlul preventiv, controlul concomitent si controlul ulterior. Care metoda de evaluare a volumului veniturilor si cheltuielilor bugetului de stat se utilizeaza în România ? c. metoda evaluarii directe, aplicându-se bugetul pe programe; Care organe nu au atributii de control asupra executarii bugetelor locale din România? a. organele de control financiar ale Ministerului Finantelor Publice; Care sunt categorii de norme juridice care au ca obiect finantele publice? c. cele privind controlul financiar; Care sunt categoriile de control financiar ce se exercita în Uniunea Europeana? a. la nivelul executiei bugetare si are în vedere ordonatorii de credite si contabilii; Care sunt categoriile de norme juridice care au ca obiect finantele publice? a. cele privind creditul public si controlul financiar; Care sunt categoriile de relatii banesti care formeaza obiectul notiunii de relatii financiare în sens larg ? a. relatiile financiare propriu-zise, adica finantele publice, transfer nerambursabil; Care sunt cazurile de încetare a valabilitatii garantiilor de stat, conform Legii nr.313/2004? a. termenul de plata prevazut în scrisoarea de garantie a expirat; Care sunt efectele încheierii exercitiului bugetar anual ? b. cheltuielile neefectuate pâna la 31 decembrie nu pot fi platite în contul bugetului expirat; Care sunt pozitiile subiectilor raporturilor juridice financiare ? c. nu sunt egali în drepturi si nici în obligatii; Care sunt principale nevoi pentru care statul recurge la venituri extraordinare? a. pentru acoperirea cheltuielilor publice ce depasesc veniturile fiscale; Care sunt principalele categorii de bugete publice care sunt cuprinse în bugetul public national? –bugetul de stat si bugetele locale Care sunt principalele operatiuni autorizate sa fie efectuate de Ministerul Finantelor Publice pentru administrarea riscurilor asociate portofoliului datoriei publice guvernamentale? b. rascumpararea titlurilor de stat pe piata secundara; Care sunt, în principal, datele care trebuie sa fie cuprinse în Registrele datoriei publice? b. nivelul ratelor dobânzilor; Ce conditii trebuie îndeplinite pentru emiterea garantiilor de stat pentru împrumuturi contractate de agenti economici sau autoritati ale administratiei publice? b. încheierea unei conventii între Ministerul Finantelor Publice, în calitate de garant, si beneficiarul garantiei care sa prevada drepturile si obligatiile partilor; Ce cuprinde clasificatia bugetara, în general, la venituri ? c. încasari din împrumuturi; Ce elemente se au în vedere la elaborarea proiectelor de legi bugetare anuale de catre Guvern ? c. memorandumuri de finantare externa ; Ce elemente se cuprind în proiectele legilor bugetare anuale ? c. reglementari specifice exercitiului bugetar respectiv; Ce operatiuni de încasari si plati privind fondurile publice se deruleaza prin trezoreria statului ?c. veniturile si cheltuielile bugetelor institutiilor publice. Ce reglementare importanta instituie Legea nr. 500/2002 pentru întarirea principiului unitatii bugetare ? a. obligatia Guvernului de a propune Parlamentului modificarea unor acte normative pentru desfiintarea veniturilor si cheltuielilor cu destinatie speciala incluse în bugetul de stat; Ce solutie se aplica în România daca bugetul de stat nu a fost aprobat în timp util de catre Parlament ? b. daca legea bugetului de stat nu a fost adoptata cu cel putin 3 zile înainte de expirarea exercitiului bugetar, se aplica în continuare prevederile bugetului pe anul încheiat pâna la adoptarea noului buget; Cele trei elemente specifice ale bugetului public sunt: b. act de previziuni, act de autorizare, act anual; Cheltuielile bugetuluii de stat, în etapa dupa al doilea razboi mondial si, mai ales, dupa 1949, se efectuau, în principal, pentru: a. functionarea organelor puterii de stat, organelor administratiei de stat, organelor judecatoresti si celor de procuratura; Cine are competenta de a aproba bugetul asigurarilor sociale de stat în tara noastra? c. Camerele reunite ale Parlamentului; Cine are initiativa bugetara în România în privinta bugetului de stat? b. Guvernul României; Cine raspunde în fata Parlamentului României pentru executarea legii bugetului de stat?Presedintele curtii de conturi Clasificarea finantelor în publice sau private se face în functie de natura dreptului dupa care entitatile îsi conduc activitatile: a. public sau comercial; Competenta de aprobare a bugetelor locale apartine: a. consiliilor locale si consiliilor judetene; Conceptiile potrivit carora rolul statului se reduce la înfaptuirea sarcinilor si functiilor traditionale, constând în mentinerea ordinii interne, administrarea justitiei si a lucrarilor publice, apararea nationala sunt: a. conceptii clasice; Conducerea trezoreriei nationale e asigurata de: c. Ministerul Finantelor Publice; Constatarea veniturilor publice provenite din taxe si contributii în cadrul administratiilor locale, între cele doua razboaiemondiale, se facea de catre comisii de constatare locale compuse din: a. delegatul serviciului financiar local, la orase, sau notarul comunal, dupa caz, un consilier comunal delegat si un delegat al contribuabililor; Controlul politic al executiei bugetului public se efectueaza de catre: c. Parlamentul României; Contul general anual de executie a bugetului de stat, a bugetului asigurarilor sociale de stat si celelalte conturi anuale de executie se aproba prin lege dupa verificarea acestora de catre: c. Curtea de conturi; Corespunde adevarului ca împrumuturile de stat folosite în mod neproductiv sunt purtatoare de dobânzi ? nu este adevarat; Creditele aprobate din fondurile speciale neutilizate la finele anului bugetar se reporteaza în anul viitor, cu pastrarea destinatiei initiale, ceea ce constituie o exceptie de la: c. principiul anualitatii; Creditele bugetare aprobate la un capitol: c. nu pot fi utilizate pentru finantarea altui capitol; Creditele bugetare aprobate pentru un anumit ordonator principal de credite: b. nu se pot vira si utiliza pentru finantarea altui ordonator principal de credite; Darile de repartitie si darile de calitate reprezentau sursele princ ipale de venituri ale statului pâna în 1830 în: b. Tara Româneasca si Moldova; Deschiderea creditelor bugetare si alimentarea cu fonduri a conturilor bancare deschise pentru ordonatorii principali de credite este o atributie ce revine: a. Ministerului Finantelor Publice; Destinatiile pentru care se pot utiliza disponibilitatile din contul general al trezoreriei publice sunt : c. acordarea de împrumuturi pentru acoperirea unor goluri temporare de casa la bugetele locale; Din perioada descompunerii comunitatii gentilice si începutul orânduirii sclavagiste, când au aparut finantele într-o forma incipienta, în toate orânduirile finantele au actionat ca: c. relatii sociale de natura economica; Distribuirea sau redistribuirea produsului intern brut prin intermediul finantelor publice are loc în cadrul aceluiasi tip de proprietate când: a. are loc un transfer de resurse între stat si unitatile sale în ambele sensuri; Distribuirea, cea de-a doua faza a functiei de repartitie a finantelor publice, este data în competenta autoritatilor publice si se face în raport cu: b. oferta si cererea de resurse financiare; Doctrina interventionista, conform careia statul este chemat sa exercite un rol activ în viata economica sta la baza: d. conceptiilor moderne. Donatiile, fondurile de sprijin si reconstituirea creditelor bugetare sunt exceptii de la principiul: d. universalitatii. Dreptul finantelor publice Drepturile si îndatoririle ce revin celor doi subiecti ai raporturilor juridice privind finantele publice reprezinta:a. continutul raporturilor juridice financiare publice; Efectuarea controlului preventiv si de gestiune asupra veniturilor si cheltuielilor publice, precum si controlul de gestiune asupra patrimoniului public este o atributie exercitata de: a. Ministerului Finantelor Publice; Efectuarea de calcule pentru fiecare sursa de venit si fiecare categorie de cheltuieli reprezinta: c. metoda evaluarii directe; Efectuarea transferurilor catre autoritatile colectivitatilor locale, în limitele prevazute în bugetul de stat în functie de necesitatile executiei bugetare este o atributie ce revine: b. Ministerului Finantelor Publice; Elaborarea raportului privind situatia macroeconomica pentru anul bugetar în discutie si proiectia acesteia în urmatorii 3 ani este asigurara de: a. Guvern; Elemente specifice care definesc bugetul public sunt: c.act de autorizare si previziuni Elementele specifice care definesc dreptul bugetar constau în: a. procedura de formare, administrare, angajare si utilizare a fondurilor publice; Este adevarat ca functiile finantelor intreprinderii sunt urmatoarele? a. functia de repartitie si functia de control; Este adevarat ca împrumuturile de stat utilizate în mod neproductiv nu produc valoare :da,produc valoare ; Este adevarat ca numai împrumuturile de stat contractate în scopuri neproductive influenteaza pozitiv asupra cresterii economice? b. nu este adevarat; Este necesara trecerea la bugetul pe programe pe termene medii si lungi, deoarece metodele clasice (traditionale) de evaluare a cheltuielilor publice, de dimensionare a acestora, au devenit limitate, întrucât: b. nu urmaresc în primul rând eficienta actiunilor care se intentioneaza a se realiza; Examinarea periodica a executiei bugetare si stabilirea masurilor pentru mentinerea echilibrului bugetar este asigurata de: c. Guvern; Existenta unei contraprestatii în sarcina statului sub forma unor dobânzi, comisioane, sau alte avantaje acordate creditorilor, convenite prin contract, arata: . caracterul oneros al împrumutului public; Factorii care influenteaza luarea deciziei privind adoptarea modului de calcul al anului bugetar sunt, spre exemplu: b. nivelul de dezvoltare a economiei; Fondul de interventie la dispozitia Guvernului se utilizeaza pentru: a. finantarea unor actiuni urgente împotriva calamitatilor; Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului este folosit pentru: b. cheltuieli urgente sau neprevazute; Functia de control a finantelor intreprinderii se manifesta : a. atât în procesul utilizarii capitalului cât si stabilirii obligatiilor bugetare; Functia de repartitie a finantelor intreprinderii cuprinde: b. sau, pe lânga formarea capitalului, functia de repartitie se manifesta si cu ocazia stabilirii participarii întreprinderii la constituirea fondurilor comunitatii locale sau a bugetului central; Functia de repartitie a finantelor publice cuprinde doua faze, si anume: a. constituirea si distribuirea fondurilor banesti; Functionarii din domeniul fiscal au fost împartiti în functionari apartinând serviciilor de constatare a impozitelor si functionari apartinând serviciilor de încasari si plati, prin reforma din:a. 1929; Garantarea împrumuturilor interne si externe se face de catre Guvern, numai prin: a. Ministerul Finantelor Publice; Împrumutul public reprezinta un acord de vointa al partilor de unde rezulta caracterul: a. contractual al acestuia; Împrumutul public trebuie autorizat în prealabil de catre Parlament, de unde rezulta: d. caracterul legal al acestui În activitatea de contractare si de administrare a datoriei publice guvernamentale, Ministerul Finantelor Publice urmareste, tinând seama de conditiile de piata, urmatoarele obiective: a. diversificarea bazei de creditori; În ce constau faptele pentru care raspund ordonatorii de credite ai bugetelor publice, potrivit legii ? a. organizarea si tinerea la zi a evidentei patrimoniului; În ce raport se afla sfera finantelor cu cea a relatiilor banesti: a. este mai restrânsa; În ce scopuri se contracteaza împrumuturile de stat? a. sustinerea balantei de plati si a rezervei valutare; În ce termen se întocmeste Raportul public anual pe care Curtea de Conturi îl prezinta Parlamentului cu observatii asupra conturilor de executie ale bugetelor publice ? c. 6 luni de la primirea conturilor de executie; În cursul exercitiului bugetar, legea anuala a bugetului de stat poate fi modificata prin legi rectificative adoptate de Parlament : c. sunt posibile mai multe rectificari ale legii bugetului de stat, în cursul exercitiului bugetar. În domeniul privat, normele juridice privind finantele publice actioneaza pentru: a. stabilirea si încasarea veniturilor publice de la toti contribuabilii În procesul repartitiei si circulatiei produsului social apar relatii banesti care conduc la constituirea de fonduri pentru: a. satisfacerea unor nevoi generale ale societatii sau pentru obtinerea sau repartizarea de profit; În proportie covârsitoare, resursele banesti ale finantelor publice sunt mobilizate: a. cu titlu definitiv si fara contraprestatie; În raport de spatiul geografic, distingem urmatoarele categorii de împrumuturi de stat: b. împrumuturi interne; În România, cuvântul „buget” apare pentru prima data în: a. Regulamentul Organic al Munteniei si Moldovei (1831-1832); În scopul relatiilor de asigurare, rambursabilitatea prestatiei are caracter: a. aleatoriu; În situatia când presedintele României are obiectiuni la proiectul legii bugetului de stat poate cere: a. reexaminarea acestuia; În totalul veniturilor bugetului de stat al României ponderea cea mai mare o au b. veniturile din impozite si taxe; Indicati care este organism statal implicat in activitatea financiara publica:- Ministerul Finanţelor era organul administrativ central de specialitate care răspundea de înfăptuirea „politicii financiare a partidului şi statului în domeniul finanţelor” şi acţiona pentru asigurarea echilibrului financiar, monetar şi valutar al ţării. Indicati care sunt avantaje ale împrumuturilor de stat: a. consolideaza patrimoniul statului prin valorile viitoare reale create ca urmare a întrebuintarii în folos public a sumelor de bani împrumutate; Indicati care sunt fazele functiei de repartitie a finantelor publice: b. faza de distribuire (repartizare) a fondurilor publice pe beneficiari, persoane juridice si fizice; Indicati directiile principale în care s-a orientat legislatia finantelor publice între cele doua razboaie mondiale: a. unificarea sistemului fiscal si reforma fiscala radicala; Indicati exceptiile de la principiul universalitatii bugetului de stat:a)reconstituirea creditelor bugetare si donatiile,cu destinatie speciala Indicati ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale : c. presedintii Consiliilor judetene si primarii unitatilor administrativ-teritoriale; Indicati sursele de plata pentru serviciul datoriei publice guvernamentale: a. sumele prevazute în bugetele beneficiarilor finali; Indicati sursele financiare din care se formeaza veniturile bugetului asigurarilor sociale de stat : contributii numai de la persoanele fizice Legile bugetare anuale cuprind în continutul lor urmatoarele categorii de dispozitii: b. deficitul sau excedentul bugetar; Legile bugetare anuale pot fi modificate în cursul exercitiului bugetar prin legi de rectificare carora li se aplica: c. aceleasi proceduri ca si legilor bugetare initiale; Legile de rectificare trebuie sa fie elaborate cel mai târziu: a. la data de 30 noiembrie; Marcati functiile finantelor publice : c. functia de repartitie; Marcati procedeele tehnice care se utilizeaza în executia partii de venituri a bugetului de stat: b. retinerea si varsarea la bugetul de stat de catre platitorii de venituri impozabile; Metoda autonoma, metoda majorarii (diminuarii) si metoda evaluarii directe reprezinta: d. metode clasice de evaluare a veniturilor si cheltuielilor bugetare. Mijlocul financiar si juridic prin care statul procedeaza la repartitia sarcinilor publice, între persoanele fizice si persoanele juridice, cât mai rentabil posibil, îl reprezinta: c. obligatia fiscala; Ministerul finantelor publice poate utiliza fondurile în valuta, contractate pentru finantarea si refinantarea datoriei publice guvernamentale pentru: a. plata serviciului datoriei publice; Ministerul Finantelor Publice, ca singur contractant si administrator al datoriei publice guvernamentale directe si garantate are pentru îndeplinirea acestui scop autoritatea de a intreprinde urmatoarele activitati: a. emite scrisori de garantie pentru împrumuturi; Ministrul Finantelor Publice transmite ordonatorilor principali de credite o scrisoare-cadru care va specifica contextul macroeconomic pe baza caruia vor fi întocmite proiectele de buget, metodologiile de elaborare a acestora, precum si limitele de cheltuieli aprobate de Guvern: a. pâna la data de 1 iunie a fiecarui an; Misiunile Curtii Europene de Conturi sunt: c. misiunea de recomandare, respective prezentarea de observatii privind executarea bugetului UE si recomandari privind descarcarea de gestiune a Consiliului si Parlamentului; Natura juridica a bugetului de stat poate fi, conform teoriilor emise de literatura de specialitate : c. natura de lege. Nivelul de 2,7% din PIB al deficitului bugetar al României în anul 2006 se încadreaza în nivelul maxim admis pentru introducerea monedei unice EURO? a. da, se încadreaza; Operatiuni ce se deruleaza prin trezoreria statului sunt : b. emiterea certificatelor de trezorerie pentru populatie precum si încasarile si platile pentru bugetul de stat Organizarea monitorizarii programului de achizitii publice si a programului de lucrari de investitii publice reprezinta obligatia: b. ordonatorilor de credite; Pentru situatiile în care apar goluri temporare de casa se poate recurge la emisiune monetara sau la finantare directa de catre banci? b. nu se poate recurge nici la emisiune monetara si nici la finantare directa de catre banci; Piata capitalului este o piata specifica, al carei obiect îl formeaza: a. titlurile de valoare (actiuni, obligatiuni, titluri de stat); Piata financiara este un loc cadru de întâlnire între nevoile de resurse banesti ale întreprinzatorilor, ale producatorilor si: d. disponibilitatile banesti ale populatiei. Precizati care sunt categoriile de legi ordinare care cuprind cele mai importante norme juridice financiare: c. legile bugetare anuale; Precizati care sunt factori în functie de care se face repartizarea pe trimestre a veniturilor si cheltuielilor bugetului de stat : c. perioada în care este necesara efectuarea cheltuielilor; Pregatirea proiectelor legilor bugetare anuale, ale legilor aprobarea contului general anual de executie se asigura de: a. Ministerul Finantelor Publice; Prin ce modalitati se asigura autonomia bugetelor locale în tara noastra ? a. înlaturarea metodei regularizarilor între bugetele locale; Principalele elemente ale raporturilor juridice financiare publice sunt: c. subiectii raporturilor juridice financiare publice; Principalul izvor al dreptului finantelor publice îl constituie: a. Constitutia; Principiul echilibrului bugetului public implica faptul ca: a. veniturile bugetului public sa acopere integral cheltuielile publice; Principiul neafectarii veniturilor bugetare presupune: d. ca veniturile încasate la buget se depersonalizeaza. Principiul unitatii bugetare implica: a. înscrierea într-un singur act tuturor veniturilor si cheltuielilor publice; Principiul universalitatii, ca principiu al dreptului bugetar, presupune ca toate veniturile publice sa se realizeze numai în cadrul: a.bugetului public; Promulgarea legii este operatiunea finala a procedurii legislative si consta în emiterea unui decret de promulgare de catre: a. Presedintele României; Raportul comun al Comisiilor de buget-finante din Parlament privitor la proiectul bugetului de stat face propuneri motivate constând în: a. adoptarea proiectului de buget, fara modificari; Raporturile juridice care implica încasarea si plata unor sume (impozite, taxe, et) au si un obiect material,reprezentat de:d. sumele de bani respective. Raporturile juridice financiare pot fi grupate în raporturi bugetare, raporturi fiscale, raporturi de credit public, raporturi privind emisiunea si circulatia baneasca, raporturi valutare, raporturi de control financiar, în functie de: c. particularitatile obiectului lor. Relatiile banesti vizând formele valorii constituie: b. asa-numitele finante private sau finantele întreprinderilor; Relatiile de credit si cele de asigurare trebuie tratate drept: b. categorii distincte si autonome de relatii banesti; Relatiile referitoare la formarea si repartizarea fondurilor bugetelor publice, având un caracter nerambursabil, sunt relatii financiare: a. în sens restrâns; Repartizarea pe trimestre a veniturilor si cheltuielilor din bugetul de stat, pe capitole de clasificatie bugetare este o atributie ce revine: c.Ministerului Finantelor Publice; Richard si Peggy Musgrave sustin existenta a trei functii ale finantelor publice: c. functiile de alocare, de distribuire, de stabilizare; Sfera finantelor include numai relatiile banesti care exprima: d. un transfer de produs social (devenit national). Singurul contractant si administrator al datoriei publice guvernamentale directe si garantate este: a. Ministerul Finantelor Publice; Subiectii raporturilor juridice privind finantele publice cuprind: b. atât organele financiare de stat, cât si persoanele juridice si fizice cu drepturile si obligatiile acestora; Sunt documente ce stau la baza elaborarii proiectului bugetului de stat urmatoarele: d. posibilitatile de finantare a deficitului bugetar. Supunerea spre adoptare Parlamentului a proiectelor legilor de rectificare si a contului general anual de executie este asigurata de: a. Guvern; Sursele de constituire a Fondului de risc pentru acoperirea riscurilor financiare prevazute de Legea nr.313/2004 sunt urmatoarele: c. dobânzile la disponibilitatile aflate în contul fondului de risc; Sursele proprii ale bugetului Uniunii Europene se compun din : a. taxe prevazute în tariful vamal comun si prelevari agricole; Titlurile de stat pot fi oferite spre vânzare sub conditia ca oferta sa includa cel putin urmatoar ele elemente: b. forma împrumutului de stat reprezentat prin titluri aferente - cu discont sau purtator de dobânda; Titlurile de valoare si împrumuturile de la societatile comerciale bancare sau de la alte institutii de credit sunt instrumente ale: c.datoriei publice locale; Unificarea sistemului fiscal, reforma fiscala radicala si masurile pentru echilibrarea bugetului public reprezinta cele trei directii principale de orientare a legislatiei finantelor publice:c. dupa 1918; Virarile de credite bugetare de la capitolele care au fost majorate din fondurile de rezerva bugetara si de interventie la dispozitia Guvernului: a. sunt interzise de lege;
|
|
 |
|
 |
|
Pagina 1 din 1 [ 5 mesaje ]
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori |
|
|
|
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum
|
|
 |