 |
| Autor |
Mesaj |
|
tibinea
|
Subiectul mesajului: Re: Licenta MK Iunie 2011 Politici de MK Scris: 20 Iun 2011, 20:37 |
|
 |
| JUNIOR 1 |
 |
|
|
Membru din: 05 Mai 2009, 23:23 Mesaje: 16
|
|
Dai Doamne romanului minte de pe urma. In cazul intrebarii 63 apare magazinul ca intermediar catre destinatarul final si atunci devine clar un canal scurt. Canalul direct este intre producator si destinatarul final fara niciun intermediar. Deci raspuns final 63-C. Mii de scuze.
|
|
 |
|
 |
|
Publicitate
|
 |
Scris: Acum un minut |
|
| |
|
 |
|
 |
|
zgubi
|
Subiectul mesajului: Re: Licenta MK Iunie 2011 Politici de MK Scris: 20 Iun 2011, 22:33 |
|
Membru din: 08 Iun 2009, 08:32 Mesaje: 80
|
 TEST FINAL e ok se poate invata 
_________________ Zgubi - va saluta !!! Împărtăşeşteţi cunoştiinţele. Aceasta este calea spre nemurire.
Ultima oară modificat de zgubi pe 25 Iun 2011, 17:29, modificat de 2 ori în total.
|
|
 |
|
 |
|
edi23
|
Subiectul mesajului: Re: Licenta MK Iunie 2011 Politici de MK Scris: 21 Iun 2011, 00:24 |
|
 |
| JUNIOR 2 |
 |
|
|
Membru din: 25 Mai 2009, 04:28 Mesaje: 38
FACULTATEA: MAEI
SPECIALIZARE si AN: Marketing 3 ZI
CT: Bucuresti
|
|
 |
|
 |
|
ionutzilie2005
|
Subiectul mesajului: Re: Licenta MK Iunie 2011 Politici de MK Scris: 22 Iun 2011, 13:32 |
|
 |
| JUNIOR 1 |
 |
|
|
Membru din: 03 Iun 2009, 21:22 Mesaje: 15
|
|
test la politci de mk foarte ok
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
|
|
 |
|
 |
|
Alina Oprea
|
Subiectul mesajului: Re: Licenta MK Iunie 2011 Politici de MK Scris: 22 Iun 2011, 20:12 |
|
 |
| JUNIOR 1 |
 |
|
|
Membru din: 16 Iun 2009, 10:39 Mesaje: 23
|
|
la intrebarea 82 82. Situatia in care agentul de vanzari vizeaza, in cadrul sectorului sau din Bucuresti, toti clientii, pentru toate produsele, descrie organizarea fortei de vanzare dupa criteriul: a. functional c. produselor b. geografic d. clientilor Corect este b sau d? Eu am gasit in manual pag. 221 asa: ForŃa de vânzare structurată teritorială presupune ca fiecărui agent de vânzări să i se atribuie o arie geografică în care se va ocupa de vânzarea întregii game de produse a firmei. Acest tip de organizare defineste clar sarcinile si responsabilităŃile fiecărui agent de vânzări care vor încerca să dezvolte relaŃii cu firmele locale si vor creste eficienŃa vânzărilor. Deoarece fiecare agent de vânzări călătoreste într-o sferă limitată, cheltuielile de călătorie vor fi relativ mici. Iar pt d -ForŃa de vânzare structurată în funcŃie de client este folosită de tot mai multe firme, deoarece astfel se poate acorda mai multă atenŃie fiecărui client. Cred ca ar fi corect b- geografic Voi ce ziceti?
|
|
 |
|
 |
|
denyels
|
Subiectul mesajului: Re: Licenta MK Iunie 2011 Politici de MK Scris: 23 Iun 2011, 19:31 |
|
Membru din: 23 Apr 2009, 20:13 Mesaje: 2162 Localitate: locatie alocata pe alocuri...vestul Romaniei
FACULTATEA: ...
SPECIALIZARE si AN: ...
CT: Vestul Romaniei !
|
|
 |
|
 |
|
alexandra23
|
Subiectul mesajului: Re: Licenta MK Iunie 2011 Politici de MK Scris: 24 Iun 2011, 16:47 |
|
 |
| JUNIOR |
 |
|
|
Membru din: 19 Mai 2011, 09:34 Mesaje: 1
FACULTATEA: ush
SPECIALIZARE si AN: mk
CT: bucuresti
|
|
dar fara test are cineva rezolvate grilele??? multumesc anticipat
|
|
 |
|
 |
|
antoaneta75
|
Subiectul mesajului: Re: Licenta MK Iunie 2011 Politici de MK Scris: 25 Iun 2011, 09:07 |
|
 |
| JUNIOR 1 |
 |
|
|
Membru din: 04 Mai 2011, 12:40 Mesaje: 11
FACULTATEA: mkai
SPECIALIZARE si AN: marketing 3
CT: bucuresti
|
|
"un magazin propriu" nu este intermediar pt ca marfa, produsul, ramane in proprietatea producatorului, ce spui tu era in cazul in care magazinul nu apartinea producatorului. In cazul de fata nu exista nici un intermediar, producatorul vinde direct marfa, magazinul este in proprietatea lui, ca sa fie intermediar magazinul trebuia sa cumpere marfa de la producator si sa o dea mai departe utilizatorului final. Ar fi stupid ca eu producator sa imi vand mie marfa ca sa o vind clientului. Cel putin asa inteleg eu problema, deci raspuns D. Sper sa ajute.[/quote]
Canalul acesta e canal scurt, vezi GH. M. Pistol, Marketing, pg 189.
|
|
 |
|
 |
|
zgubi
|
Subiectul mesajului: Re: Licenta MK Iunie 2011 Politici de MK Scris: 25 Iun 2011, 17:39 |
|
Membru din: 08 Iun 2009, 08:32 Mesaje: 80
|
|
Politici de marketing licenta 2011 Multiple Choice Identify the choice that best completes the statement or answers the question. ___C_ 1. Faptul ca firma producatoare de masini Porsche dispune de societati de asigurare proprii reprezinta: a. o diversificare orizontala a gamei sale de produse; c. o diversificare laterala a gamei sale de produse; b. o diversificare verticala a gamei sale de produse; d. o diversificare în diagonala a gamei sale de produse. ___A_ 2. Numarul de verigi intermediare pe care le parcurg marfurile de la producator la consumatorul final determina: a. lungimea canalului de distributie; c. adancimea canalului de distributie; b. latimea canalului de distributie; d. înaltimea canalului de distributie. ___A_ 3. Comparativ cu situatia bunurilor de utilizare productiva, canalele prin care sunt distribuite bunurile de consum au, de regula, o lungime: a. mai mare c. mult mai mica b. mai mica d. identica ___B_ 4. In functie de dimensiunile canalului de distributie, o varianta a strategiei de distributie este distributia: a. extensiva c. prin aport propriu b. directa d. prin control total ___A_ 5. Una din componentele de mai jos apartine formelor particulare ale publicitatii de produs: a. publicitatea de conditionare c. publicitatea institutionala b. publicitatea factuala d. publicitatea regionala ___B_ 6. Liniile definitorii ale activitatii si conduitei inteprinderii in vederea atingerii anumitor obiective reprezinta: a. programul de marketing c. tactica de marketing b. strategia de marketing d. politica de marketing ___B_ 7. Dupa tipul mesajului difuzat, publicitatea poate fi: a. publictatea internationala c. publicitatea institutionala b. publicitatea factuala d. publicitate de reamintire __C__ 8. Sinteza reprezentarilor mentale de natura cognitiva, afectiva, sociala şi personala a produsului in randul utilizatorilor reprezinta: a. conceptul de produs c. imaginea produsului b. comunicatiile privitoare la produs d. politica sortimentala __D__ 9. Care dintre principiile enumerate mai jos nu conditioneaza reusita unei actiuni de natura publicitara? a. principiul selectiei argumentelor; c. principiul uniformitatii publicitatii; b. principiul convergentei mijloacelor; d. principiul continuitatii publicitatii. __B__ 10. Catalogul ce se caracterizeaza printr-o descriere detaliata, strict comerciala, a marfurilor oferite spre vânzare, a dimensiunilor şi performanţelor acestora si care uneori este prevazut cu un sistem mecanic ce permite ataşarea unor foi mobile, pentru a-l aduce în permanenţa la zi, se numeste: a. catalogul de prospectare c. catalogul de prestigiu b. catalogul de lucru d. catalog de reamintire ____B 11. Intre activitaţile grupate în funcţie de conţinutul politicii de produs a întreprinderii întâlnim şi urmatoarele componente: a. cercetarea produsului, alegerea zonei de lansare a produsului, asigurarea legala a produsului; c. modelarea produsului, asigurarea legala a produsului, stabilirea preţului de lansare b. modelarea produsului, asigurarea legala a d. alegerea zonei de lansare a produsului, produsului, alcatuirea gamei de produse asigurarea legala a produsului, pregatirea pieţei ___B_ 12. Realizarea unei petreceri de Craciun pentru angajatii unei companii si prezentarea evenimentului in revista companiei este o tehnica de promovare din sfera: a. publicitaţii c. manifestarilor promoţionale b. relaţiilor publice d. merchandisingului ___B_ 13. Publicitatea care pune accent pe reliefarea caracteristicilor clare ale produsului este publicitatea: a. de marca c. de informare b. de natura factuala d. comparativa _A___ 14. Identificaţi componenta care face parte din categoria acţiunilor de promovare a vânzarilor: a. avantajul restituirii produsului cumparat c. promovarea cu ajutorul agentilor de vanzari b. participarea la expoziţii d. sponsorizarea __B__ 15. Reducerile de preţuri sunt forme de: a. publicitate gratuita c. manifestari promoţionale b. promovare a vânzarilor d. relatii publice _A___ 16. Telemarketerii pot fi considerati ca fiind: a. agenţii de vanzari care prospecteaza piaţa şi fac vânzari prin telefon c. agenţii de vanzari care promoveaza produsele la televizor intr-o emisiune b. operatorii de interviu care completeaza chestionare prin telefon d. marketerii care transmit oferta pe fax si pastreaza legatura cu clientii online __D__ 17. Nu este metoda de evaluare formala a activitaţii fiecarui agent de vânzari: a. compararea rezultatelor obţinute de fiecare agent de vanzari c. evaluarea calitaţii activitaţii agentului de vanzari b. compararea vânzarilor din prezent cu cele din trecut ale agentului de vanzari d. compararea retribuirii pe baza de comision fata de cea pe baza de prime a activitaţii agentului de vanzari _B___ 18. Marketingul direct: a. consta in prezentarea facuta de agentii de vanzari ai firmei cu scopul de a face vanzari si de a dezvolta relatii cu clientii b. consta in legaturi directe cu anumiti clienti tinta, alesi cu grija si introdusi in baze de date, pentru a obtine atat o vanzare imediata, dar si pentru a cultiva o relatie de durata c. are ca scop construirea unor relatii bune cu diferitele tipuri de public ale companiei d. este un concept echivalent cu vanzarile directe __C__ 19. Instrumentul principal folosit in marketingul direct este: a. posta c. telefonul b. televiziunea d. catalogul _D___ 20. Nu este forma a marketingului direct: a. telemarketingul b. marketingul prin cataloage c. marketingul prin posta d. vanzarea directa _D___ 21. Obiectivul promotional de îmbunataţire a imaginii firmei în rândul distribuitorilor interni reprezinta un tip de obiectiv: a. tangibil c. intangibil b. cantitativ d. calitativ __B__ 22. Care dintre urmatoarele nu reprezinta metoda de determinare a bugetului promoţional? a. stabilirea unui procent din cifra de afaceri c. analiza obiectivelor specifice activitaţii promotionale b. buget promoţional comparativ cu cel al furnizorilor d. experimentele de marketing _B___ 23. In ceea ce priveste politica diversificarii gamei de produse, daca o societate comerciala care produce pantofi din piele naturala va trece si la fabricarea sandalelor din piele, diversificarea este: a. verticala c. laterala b. orizontala d. transversala _A___ 24. In ce faza a ciclului de viata al produsului se recomandata a fi aplicata politica innoirii gamei de produse: a. in faza de maturitate c. in faza de crestere b. in faza de declin d. in faza de introducere _C___ 25. Daca se stie ca o firma are 10 linii de produse care alcatuiesc gama sa de produse se poate astfel determina: a. lungimea gamei de produse c. largimea gamei de produse b. profunzimea gamei de produse d. adancimea gamei de produse _A___ 26. Despre gama de produse a firmei Eckes-Granini Germania, care are 3 linii de fabricatie fata de cea a firmei Coca-Cola ce dispune de 12 linii de fabricatie, se poate afirma ca: a. are latimea mai mica c. are adancimea mai mica b. are profunzimea mai mica d. are lungimea mai mica __C__ 27. Nu face parte din categoria componentelor acorporale ale unui produs: a. marca c. ambalajul produsului b. licenţa de fabricaţie d. pretul __C__ 28. In cazul in care o intreprindere vinde marfurile sale la preturi sub nivelul costurilor de productie aceasta va reprezenta: a. politica pretului coborat c. politica de dumping b. pret psihologic d. pret de cartel __B__ 29. Crearea machetei produsului este o activitate specifica: a. cercetarii de produs c. inovarii de produs b. modelarii de produs d. asigurarii legale a produsului __A__ 30. Fixarea pretului in momentul lansarii se refera in special la situatia existenta in cazul produselor noi. In aceasta situatie ce strategie este recomandata a fi utilizata de catre o firma: a. strategia pretului inalt b. strategia pretului psihologic c. strategia pretului mediu d. strategia pretului sub nivelul concurentei _D___ 31. Din rândul strategiilor fundamentale de preţ, in etapa de introducere a ciclului de viata al produselor, face parte: a. strategia preţului capcana c. strategia preţului variabil b. strategia preţului magic d. strategia preţului ridicat __A__ 32. Segmentele de piata, pentru a putea fi considerate eficiente trebuie sa fie: a. substanţiale c. eterogene b. mici d. concurente __C__ 33. Nu reprezinta o componenta acorporala a unui produs: a. instructiunile de utilizare c. greutatea b. termenul de garanţie d. preţul __C__ 34. Invocarea, in cadrul unei conferinte de specialitate, de catre un om de stiinta, a calitatilor unui produs, reprezinta: a. publicitate c. publicitate gratuita b. relatii publice d. promovare subliminala __C__ 35. Inovatia discontinua in cazul unui produs se refera la: a. crearea de variante pentru produsele existente b. combinarea creativa a ideilor sau tehnologiilor existente c. inovatii revolutionare ce antreneaza dezvoltarea sau aplicarea de noi idei sau tehnologii fiind un salt fata de cele existente d. combinarea creativa a ideilor sau tehnologiilor existente dar lansarea lor pe noi piete _A___ 36. Dintre metodele de creativitate utilizate in generarea ideilor de produs nou, face parte: a. listarea atributelor c. testarea de acceptabilitate b. analiza sintactica d. analiza valorii _C___ 37. Reprezinta o categorie a strategiei de piata, in functie de pozitia pe care a adopta firma fata de schimbarile care se petrec pe piata: a. strategie diferentiata c. strategia activa b. strategia mentinerii cotei de piata d. strategia distributiei intensive _A___ 38. Care dintre urmatoarele reprezinta o etapa in procesul dezvoltarii noilor produse: a. testele de piata c. platforma de marketing b. maturitatea d. definirea problemei __B__ 39. Care dintre urmatoarele reprezinta o etapa a ciclului de viata al unui produs: a. testele de piata c. identificarea nevoii b. maturitatea d. definirea problemei _A___ 40. Vanzarile experimentale in cazul dezvoltarii noilor produse nu se pot aplica mai ales in cazul: a. utilajelor industriale c. furniturilor b. pantofilor d. bunurilor de larg consum _B___ 41. Testele de piata, in cazul dezvoltarii noilor produse, se mai numesc si: a. cercetari calitative c. teste tehnice b. vanzari experimentale d. cercetari motivationale _C___ 42. Faptul ca o fabrica care produce tigari va deschide o unitate producatoare de brichete reprezinta: a. o diversificare orizontala a gamei sale de produse b. o diversificare verticala a gamei sale de produse c. o diversificare laterala a gamei sale de produse d. o diversificare in profunzime a gamei sale de produse __A__ 43. Publicitatea factuala: a. pune accentul pe reliefarea caracteristicilor clare ale produsului c. urmareste intarirea efectului unor actiuni de publicitate anterioara b. are ca obiectiv stimularea cererii punand accent pe conditiile de prezentare ale produsului d. vizeaza exploratea unor trasaturi si resorturi emotionale ale individului _B___ 44. Trimiterea unei scrisori cu mesaj personalizat femeilor din baza de date de catre firma Yves Rocher France reprezinta: a. publicitate gratuita c. tehnica de relatii publice b. marketing direct d. vanzare personala __B__ 45. Conflictul dintre producatorul Ford si dealerul sau din Romania este un conflict: a. orizontal c. lateral b. vertical d. mixt _A___ 46. Daca distribuitorii Cora si Carrefour s-ar asocia pentru a distribui produse impreuna, sistemul de marketing ar fi: a. orizontal c. hibrid b. vertical administrat d. vertical contractual __C__ 47. Faptul ca firma Antilopa distribuie produsele pentru Bucuresti prin magazine proprii, iar pentru zona Moldovei prin intermediul a doi intermediari cu care are relatii de parteneriat, reprezinta un exemplu de sistem de distributie: a. orizontal c. multicanal b. vertical d. conventional __B__ 48. Magazinul Mega Image reprezinta: a. o asociatie cooperatista c. un lant voluntar b. un detailist d. un sistem vertical administrat __A__ 49. Sistemul de marketing vertical format din detailisti si organizat de angrosisti se numeste: a. lant voluntar c. sistem conventional b. asociatie cooperatista a detailistilor d. sistem hibrid __A__ 50. Sunt metode specifice activitatilor de promovare a vanzarilor: 1. demonstratia la locul de vanzare, 2. publicitatea gratuita, 3. evidentierea promotionala in magazin, 4. panourile promotionale, 5. catalogul de lucru, 6. sloganul, 7. esantionul, 8. ilustratia, 9. stirea si zvonul, 10. articolul de specialitate a. 1, 3, 7 c. 1, 3, 4, 5, 7, 8 b. 1, 3, 4, 6, 7 d. 1, 2, 3, 4, 9,10 _A___ 51. Sistemul de marketing administrat este un sistem: a. vertical c. orizontal b. corporativ d. conventional __B__ 52. Pentru lansarea produsului Dacia Duster s-a organizat un dineu oficial la care au fost invitati si reprezentantii mass-mediei. Aceast dineu reprezinta o tehnica de: a. publicitate gratuita c. publicitate directa b. relatii publice d. comunicare interna __C__ 53. Inovatia in cadrul careia produsele dobandesc noi caracteristici prin extensia performantelor inregistrate in cadrul de referinta este inovatia: a. prin brainstorming c. prin acumulare b. sinectica d. discontinua _A___ 54. Obiectivul strategiei de marketing se caracterizeaza cu ajutorul: a. unui scop c. unei cote de piata b. unei atitudini d. unei ipoteze __D__ 55. Modalitatea de punere in aplicare a strategiei de marketing este domeniul: a. obiectivelor de marketing c. ipotezelor de marketing b. politicii de merketing d. tacticii de marketing __B__ 56. O strategie de marketing concentrata poate fi adoptata de catre o organizatie in functie de: a. pozitia organizatiei fata de dinamica pietei c. pozitia organizatiei fata de schimbarile pietei b. pozitia organizatiei fata de structurile pietei d. pozitia organizatiei fata de aria pietei __D__ 57. Modalitatea de rezolvare, in optica si cu instrumentarul marketingului, a problemelor practice, prin alegerea, combinarea si dozarea, din ansamblul factorilor endogeni, a acelora care pot permite atingerea obiectivelor fixate pentru perioada respectiva cu minimum de efort reprezinta: a. strategia de marketing c. marketing strategic b. politica de marketing d. mixul de marketing __C__ 58. Conduita pe care o adopta firma referitor la dimensiunile, structura si evolutia gamei de produse si servicii care fac obiectul propriei sale activitati, atitudine ce se raporteaza permanent la cerintele mediului de marketing reprezinta: a. strategie de marketing c. politica de produs b. politica de marketing d. marketing-mix _C___ 59. Pentru campania Coca-Cola sintagma “Deschide si savureaza fericirea” reprezinta: a. axul publicitar al campaniei c. sloganul campaniei b. mesajul publicitar al campaniei d. suportul publicitar al campaniei __A__ 60. Flexibilitatea cea mai mare o ofera: a. publicitatea din presa cotidiana c. publicitatea din presa periodica b. publicitatea gratuita d. publicitatea in cinematografe __C__ 61. Prin sistem de distributie pe orizontala se poate intelege: a. combinarea tuturor nivelelor unei organizatii sub o singura conducere c. combinarea tuturor detailistilor unei firme sub o singura conducere b. combinarea a doua sau mai multe faze ale unui canal de marekting sub o singura conducere d. combinarea tuturor nivelelor procesului de productie sub o singura conducere __B__ 62. Preturile care sunt practicate de mai multe firme reunite care urmaresc o politica de pret comuna se numesc: a. preturi acord c. preturi de lista b. preturi de cartel d. preturi de licitatie _D___ 63. In cazul in care firma Mobirom Caransebes are deschis un magazin propriu in Targoviste prin care isi vinde mobila, iar distanta dintre Caransebes si Targoviste este de 391 km, canalul de distributie utilizat este considerat: a. lung c. scurt b. mediu d. direct _A___ 64. Reprezinta o componenta a logisticii marfurilor: a. manipularea marfurilor c. canalul de marketing b. comunicarea interna d. magazinul propriu __A__ 65. Care dintre urmatoarele bunuri va avea cel mai lung canal de distributie: a. bunurile de larg consum c. bunurile de lux b. bunurile indezirabile d. bunurile de folosinta indelungata __B__ 66. Conflictul din cadrul canalului de distributie poate fi: a. conflict direct c. conflict contractual b. conflict vertical d. conflict conventional _A___ 67. Care sunt, in aceasta ordine, valorile pentru lungime, latime si profunzime (adancime), in cazul gamei de produse care are 2 linii de produse: papuci barbati (3 sortimente) si papuci femei (4 sortimente). a. 7; 2; 3, 4 c. 7; 2; 9 b. 2; 3, 4; 7 d. 2; 7; 9; 3, 4 __A__ 68. Care sunt, in aceasta ordine, valorile pentru latime, lungime si profunzime (adancime), in cazul gamei sortimentale a unui magazin care are 4 linii de produse la raionul cosmetice: crema de maini (3 sortimente), crema de zi (4 sortimente), crema de noapte (2 sortimente) creion de ochi (6 sortimente). a. 4; 15; 3; 4; 2; 6 c. 4; 3; 4; 2; 6; 15 b. 3; 4; 2; 6; 4; 15 d. 2; 3; 4; 6; 15; 4 __A__ 69. Care sunt, in aceasta ordine, valorile pentru latime, profunzime (adancime) si lungime, in cazul gamei sortimentale a unui magazin care are 3 linii de produse la raionul lactate: lapte proaspat (2 sortimente), iaurt (4 sortimente), branza (6 sortimente). a. 3; 2; 4; 6; 12 c. 12; 2; 4; 6; 3 b. 2; 3; 4; 6; 12 d. 2; 4; 6; 3; 12 __D__ 70. In care etapa a ciclului de viata al produsului incep sa apara profiturile: a. dezvoltarea produsului c. introducere b. maturitate d. crestere _D___ 71. Stocarea informatiei de catre receptorul mesajului, care inseamna conservarea elementelor esentiale ale mesajului, asa cum au fost intelese, "in memorie", in vederea unei utilizari viitoare reprezinta: a. codificarea mesajului c. receptia mesajului b. decodificarea mesajului d. efectul comunicarii __D__ 72. Analiza pragului de rentabilitate a. este cunoscuta in marketing sub numele de stabilirea preturilor potrivit segmentarii cumparatorilor b. presupune determinarea preturilor prin adaugarea unui adaos la costul de productie c. se bazeaza pe conceptul de venit marginal d. poate determina cantitatea care trebuie vanduta la un pret stabilit in vederea acoperirii costurilor dar nu poate preciza daca efectiv cantitatea aceasta poate fi vanduta _A___ 73. Acronimul A.I.D.A. in cadrul publicitatii semnifica: a. atentie, interes, dorinta, actiune c. atragere, interesare, decizie, analiza b. atentie, identificare, decizie, analiza d. atentie, intentie, dorinta, actiune __A__ 74. In functei de nivelul obiectivelor urmarite prin desfasurarea activitatii promotionale, o organizatie poate opta pentru urmatoarea strategie promotionala: a. strategia promovarii imaginii sale globale b. strategia promotionala concentrata c. strategia promotionala defensiva d. strategia organizarii activitatii promotionale cu forte proprii _B___ 75. O organizatie creaza o campanie de promovare ce vizeaza transmiterea ideii de produse naturale obtinute din natura. In acest sens isi anunta clientii fideli printr-un e-mail ca a creat aceste produse, iar in e-mail se regaseste un link catre site-ul oficial al organizatiei si posibilitatea contactatii printr-un numar de telefon gratuit a agentilor de vanzari ai organizatiei pentru a realiza comenzile si a afla mai multe informatii. Demersul prezentat reprezinta: a. o comunicarea de marketing avand la baza vanzarea directa c. o publicitate directa agresiva b. un marketing direct integrat d. o promovare de tip guerilla ___B_ 76. Asociatia cooperatista a detailistilor reprezinta o integrare a activitatii de distributie: a. orizontala c. transversala b. verticala d. profunda __A__ 77. Logistia marfurilor cuprinde: a. distributia fizica c. cercetarea cantitativa b. canalul de marketing d. sistemul informational de marketing __C__ 78. Infiintarea de catre Nestle si Coca-Cola a unei societati mixte pentru a vinde cafea si ceaiuri gata preparate in intreaga lume reprezinta: a. un sistem vertical de marketing administrat b. un sistem vertical de marketing contractual c. un sistem de marketing orizontal d. un sistem de marketing hibrid __B__ 79. Farmacia Sensiblu reprezinta: a. o asociatie cooperatista c. un lant voluntar b. un detailist d. un sistem vertical administrat _C___ 80. Numarul de versiuni oferite de fiecare produs al liniei reprezinta: a. lungimea gamei c. profunzimea gamei b. latimea gamei d. omogenitatea gamei __D__ 81. Care dintre urmatoarele elemente nu reprezinta o componenta a managementului fortei de vanzare? a. controlul activitatilor fortei de vanzare b. proiectarea structurii fortei de vanzare c. recrutarea fortei de vanzare d. organizarea compartimentului de marketing _B___ 82. Situatia in care agentul de vanzari vizeaza, in cadrul sectorului sau din Bucuresti, toti clientii, pentru toate produsele, descrie organizarea fortei de vanzare dupa criteriul: a. functional c. produselor b. geografic d. clientilor _D___ 83. Poate fi considerata tehnica in cadrul procedurii de selectie a unui agent de vanzari: a. brainstormingul c. interviul in profunzime semidirijat b. tehnica Delphi d. interviuri multiple si un test motivational __B__ 84. Comunicarea integrata de marketing presupune: a. transmiterea mesajelor concomitent prin mai multe media c. transmiterea aceluiasi mesaj dar prin folosirea mediilor de marketing in mod succesiv b. toate mesajele comune, poziţionarile si imaginile, ca si identitatea companiei sunt coordonate in toate mediile de comunicare intalnite d. realizarea mai intai a unei comunicari interne unitare si ulterior realizarea unei relationari cu consumatorii organizatiei __A__ 85. Strategia de promovare a unui produs care consta în folosirea forţelor de vânzare şi a promoţiei comerciale pentru a comunica produsul prin canalele de distribuţie pana la consumatorul final este numita: a. strategia de împingere (push) c. strategie de smantanire (skimming) b. strategia de tragere (pull) d. strategie de penetrare (penetration) __C__ 86. In cazul producatorului de bere United Romanian Bereprod Breweries, care a ales sa comunice despre produsul sau Carlsberg ca este “probabil cea mai buna bere din lume” acest demers reprezinta un efort specific de: a. segmentare a pietei c. pozitionare pe piata b. tintire a pietei d. mix de marketing __C__ 87. In cazul organizatiei Kraft Foods pentru produsul cafea cu lapte tintirea pieţei are loc inainte de: a. identificarea segmentelor de consumatori c. pozitionarea ca si cafea care se consuma de studenti in pauza dintre cursuri b. crearea imaginii organizatiei d. cercetarilor de marketing privind profilul consumatorilor carora le este destinat produsul _A___ 88. Segmentul de piata care se doreste a fi satisfacut cu produsele organizatiei trebuie sa fie: a. omogen c. restrans b. endogen d. nediferentiat de alte segmente __B__ 89. Indepartarea marcilor mai slabe si concentrarea fondurilor de marketing numai asupra marcilor care pot obtine in categoriile lor pozitiile numarul unu sau doi din punct de vedere al cotei de piata reprezinta un exemplu de strategie: a. de sondare c. de impingere b. de megabrand d. de demarketing _C___ 90. Existenta in cadrul gamei de produse pentru pasta de dinţi Colgate de la Colgate-Palmolive a opt versiuni: Colgate Total, Colgate Sensitive, Colgate Max Fresh, Colgate Max White, Colgate Max White One, Colgate Advanced Whitening, Colgate Anticavity ne ofera informatii despre: a. lungimea gamei c. adancimea gamei b. latimea gamei d. consistenta gamei __A__ 91. Producatorul de mobilier de birou Herman Miller a creat un conflict cu dealerii sai cand a deschis un magazin online vanzandu-si produsele direct la clienti. Conflictul intra in categoria: a. conflictului vertical c. conflictului lateral b. conflictului orizontal d. conflictului frontal __D__ 92. Conflictul orizontal al canalului de marketing este conflictul care are loc intre: a. diferitele niveluri ale aceluiasi canal de marketing c. firme la acelasi nivel al canalului de promovare b. diferitele niveluri ale aceluiasi canal de promovare d. firme la acelasi nivel al canalului de marketing _C___ 93. Marcile multiple reprezinta o strategie de marca care presupune: a. introducerea de catre firma a unor articole noi din aceeasi categorie de produse sub acelasi nume de marca b. folosirea numelui unei marci existente pentru a lansa un articol apartinand unei noi categorii de produse c. lansarea pe piata a unei marci noi pentru aceeasi categorie de produse d. crearea unui nou nume de marca pentru o noua categorie de produse _C___ 94. Atunci cand o singura firma infiinteaza doua sau mai multe canale de marketing pentru a ajunge la unul sau mai multe segmente de clienti, ea are: a. sistem vertical de marketing c. sistem de distributie multicanal b. sisteme de distributie multibrand d. sisteme de distributie total __C__ 95. Cum se numeste eroarea majora de pozitionare pe piata care consta in oferirea unei imagini prea inguste punand accent pe produsele scumpe? Astfel, un consumator ar putea crede ca Stenleen – producator de sticlarie vinde numai produse de peste 1000 de dolari cand de fapt pretul obiectelor de arta pe care le produce porneste de la aproximativ 50 de dolari. a. subpozitionarea c. suprapozitionarea b. pozitionare confuza d. pozitionare subliminala __B__ 96. Cum se numeste eroarea majora de pozitionare pe piata, a unei firme producatoare de margarina care consta in evidentierea initiala a margarinei ca fiind un produs bun de consumat la masa de dimineata, ulterior evidentierea faptului ca margarina in cauza contine un complex de vitamine si dupa o perioada ca aceeasi margarina este un produs destinat copiilor pentru a o imparti cu prietenii la gradinita: a. subpozitionarea c. suprapozitionarea b. pozitionare confuza d. pozitionare subliminala __B__ 97. O diferenta trebuie promovata pentru a pozitiona un produs daca: a. concurenta ofera aceasta diferenta intr-un mod distinctiv b. cumparatorii isi pot permite sa plateasca pentru aceasta diferenta c. diferenta este inferioara altor moduri de obtinere a aceluiasi beneficiu de catre consumatori d. diferenta poate fi copiata cu usurinta de concurenta __B__ 98. Campania "Prietenii nu-şi lasa prietenii sa conduca în stare de ebrietate" este o campanie de: a. marketing ecologic c. marketing direct b. marketing social d. marketing relational __B__ 99. Etapele dezvoltarii produselor noi sunt: 1. generarea ideilor, 2. dezvoltarea produsului, 3. analiza afacerii, 4. dezvoltarea strategiei de marketing, 5. testul de marketing, 6. selectia ideilor, 7. dezvoltarea si testarea conceptului, 8. comercializarea. Ordinea corecta a acestor etape este: a. 1 - 6 - 7 - 3 - 4 - 5 - 2 - 8 c. 1 - 6 - 7 - 2 - 3 - 4 - 5 - 8 b. 1 - 6 - 7 - 4 - 3 - 2 - 5 - 8 d. 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 __B__ 100. Asocierea dintre 4 angrosisti si 10 detailisti, in vederea organizarii mai eficiente a distributiei marfurilor, reprezinta o: a. integrare orizontala c. integrare laterala b. integrare verticala d. integrare duala __C__ 101. Reproiectarea ambalajului nu constituie o solutie in cresterea eficientei marcii in urmatoarea situatie: a. cand ambalajul unor produse realizate de concurenta este foarte asemanator c. cand se distribuie produsul pe aceleasi piete b. cand se doreste integrarea produsului caruia ii este destinat ambalajul intr-o anumita familie de ambalaje, respectiv de produse d. cand sunt revolutionate materialele din care se executa ambalajul __B__ 102. Clasificarea produselor in functie de cumparator si de scopul utilizarii este o clasificare: a. tehnica c. merceologica b. comerciala d. functionala __A__ 103. Modalitatea concreta de punere in aplicare a unei anumite strategii de marketing reprezinta: a. tactica de marketing c. obiectivul de marketing b. politica de marketing d. decizia de marketing __C__ 104. Faptul ca firma Ford dispune de societati de asigurare proprii reprezinta: a. o diversificare orizontala a gamei sale de produse b. o diversificare verticala a gamei sale de produse c. o diversificare laterala a gamei sale de produse d. o diversificare in diagonala a gamei sale de produse __A__ 105. Adancimea unui canal de marketing este data de: a. masura apropierii distribuitorului de punctele efective de consum ale produsului c. numarul unitatilor prin care se asigura distribuirea unui produs in cadrul fiecarei secvente a rutei distributiei b. numarul de verigi intermediare prin care trec marfurile de la producator la utilizatorul final d. numarul consumatorilor finali ai produsului oferit de firma producatoare _B___ 106. Capacitatea unei persoane sau unui grup de persoane de a transmite idei, ganduri, sentimente, opinii unei alte persoane sau grup, in asa fel incat sa se poata obtine un anumit raspuns reprezinta: a. relatii publice c. publicitate b. comunicare d. informare __D__ 107. Una dintre urmatoarele grupari este formata integral din metode ale promovarii vanzarilor: a. publicitatea, reducerea pretului, premiul b. concursurile publicitare, lobby-ul, mostrele c. marca, premiul, concursul d. mostrele, cuponul, concursurile ___B_ 108. Producatorii pot sa le ofere vanzatorilor obiecte publicitare gratuite, care au inscriptionate pe ele numele companiei (pixuri, stiloruri, calendare) cu ocazia sarbatorilor de iarna, aceasta actiune facand parte din: a. publicitate gratuita c. relatii publice b. promovarea vanzarilor d. marketing direct _B___ 109. Dupa tipul mesajului difuzat publicitatea poate fi: a. institutionala c. intarziata b. emotionala d. gratuita __C__ 110. De obicei, ofertele de înapoiere de bani reprezinta: a. o strategie a pretului in functie de segmentele cererii c. o forma a activitatilor specializate de promovare a vanzarilor b. politica determinarii revanzarilor, pentru a mentine un anumit nivel al pretului d. o concesie pentru clientii fideli __D__ 111. Productia unei firme va continua atata timp cat: a. venitul marginal este mai mic decat costul marginal b. costul marginal este mai mare decat venitul marginal c. venitul marginal este egal cu costul marginal d. venitul marginal este mai mare decat costul marginal __B__ 112. O unitate de desfacere cu amanuntul este definita ca fiind: a. unitatea in care produsele se vand unor intermediari b. unitatea in care produsele se vand consumatorului sau utilizatorului final c. unitatea in care produsele se vand producatorilor d. unitatea in care produsele se vand direct de la poarta fabricii ___C_ 113. Cumpararea impreuna a pastei de dinti si a periutei de dinti Colgate la un pret mai mic decat produsele cumparate separat reprezinta o forma de: a. relatii publice c. promovarea vanzarilor b. marketing direct d. promovare integrata _D___ 114. In cadrul promovarii vanzarilor, promoţiile comerciale sunt adresate: a. agentului de vanzari c. partenerului de afaceri b. clientului principal d. unui lant de magazine __B__ 115. Campania realizata de Mega Image adresata copiilor pentru a strange cartonasele cu animale intr-un album este specifica: a. publicitatii institutionale c. vanzarii directe b. promovarii vanzarilor d. marketingului direct __B__ 116. Baza de date cu clienti este absolut necesara pentru a de putea realiza activitati de: a. marketing social c. promovarea vanzarilor b. marketing direct d. publicitate emotionala __A__ 117. Etichetele de produs au rolul de: a. a identifica produsul c. "reclama de cinci secunde" b. a proteja produsul d. a arata pretul produsului __D__ 118. Cadillac a infiintat un sistem care leaga direct fiecare dealer cu un grup de 10 ingineri care pot ajuta la functionarea mecanismelor prin reparatii dificile. In acest caz Cadillac a imbunatatit: a. canalele multiple de marketing c. misiunea organizatiei b. comunicarea integrata de marketing d. serviciile de susţinere a produsului __B__ 119. Grupul de produse care sunt strans legate pentru ca functioneaza asemanator, sunt vandute acelorasi grupuri de clienti, sunt comercializate prin aceleasi tipuri de puncte de desfacere sau cad in cadrul unor categorii de preţ date reprezinta: a. politica de marketing c. canalul de marketing b. linia de produse d. gama de produse __C__ 120. Hotelurile şi staţiunile de odihna percep preţuri scazute în afara sezonului pentru a atrage mai mulţi oaspeţi. Care este caracteristica serviciilor de care se tine cont in stabilirea acestei strategii: a. intangibilitatea serviciilor c. perisatibitatea serviciilor b. variabilitatea serviciilor d. lipsei proprietatii in servicii
_________________ Zgubi - va saluta !!! Împărtăşeşteţi cunoştiinţele. Aceasta este calea spre nemurire.
|
|
 |
|
 |
|
zgubi
|
Subiectul mesajului: Re: Licenta MK Iunie 2011 Politici de MK Scris: 25 Iun 2011, 17:39 |
|
Membru din: 08 Iun 2009, 08:32 Mesaje: 80
|
|
Politici de marketing licenta 2011 Multiple Choice Identify the choice that best completes the statement or answers the question. ___C_ 1. Faptul ca firma producatoare de masini Porsche dispune de societati de asigurare proprii reprezinta: a. o diversificare orizontala a gamei sale de produse; c. o diversificare laterala a gamei sale de produse; b. o diversificare verticala a gamei sale de produse; d. o diversificare în diagonala a gamei sale de produse. ___A_ 2. Numarul de verigi intermediare pe care le parcurg marfurile de la producator la consumatorul final determina: a. lungimea canalului de distributie; c. adancimea canalului de distributie; b. latimea canalului de distributie; d. înaltimea canalului de distributie. ___A_ 3. Comparativ cu situatia bunurilor de utilizare productiva, canalele prin care sunt distribuite bunurile de consum au, de regula, o lungime: a. mai mare c. mult mai mica b. mai mica d. identica ___B_ 4. In functie de dimensiunile canalului de distributie, o varianta a strategiei de distributie este distributia: a. extensiva c. prin aport propriu b. directa d. prin control total ___A_ 5. Una din componentele de mai jos apartine formelor particulare ale publicitatii de produs: a. publicitatea de conditionare c. publicitatea institutionala b. publicitatea factuala d. publicitatea regionala ___B_ 6. Liniile definitorii ale activitatii si conduitei inteprinderii in vederea atingerii anumitor obiective reprezinta: a. programul de marketing c. tactica de marketing b. strategia de marketing d. politica de marketing ___B_ 7. Dupa tipul mesajului difuzat, publicitatea poate fi: a. publictatea internationala c. publicitatea institutionala b. publicitatea factuala d. publicitate de reamintire __C__ 8. Sinteza reprezentarilor mentale de natura cognitiva, afectiva, sociala şi personala a produsului in randul utilizatorilor reprezinta: a. conceptul de produs c. imaginea produsului b. comunicatiile privitoare la produs d. politica sortimentala __D__ 9. Care dintre principiile enumerate mai jos nu conditioneaza reusita unei actiuni de natura publicitara? a. principiul selectiei argumentelor; c. principiul uniformitatii publicitatii; b. principiul convergentei mijloacelor; d. principiul continuitatii publicitatii. __B__ 10. Catalogul ce se caracterizeaza printr-o descriere detaliata, strict comerciala, a marfurilor oferite spre vânzare, a dimensiunilor şi performanţelor acestora si care uneori este prevazut cu un sistem mecanic ce permite ataşarea unor foi mobile, pentru a-l aduce în permanenţa la zi, se numeste: a. catalogul de prospectare c. catalogul de prestigiu b. catalogul de lucru d. catalog de reamintire ____B 11. Intre activitaţile grupate în funcţie de conţinutul politicii de produs a întreprinderii întâlnim şi urmatoarele componente: a. cercetarea produsului, alegerea zonei de lansare a produsului, asigurarea legala a produsului; c. modelarea produsului, asigurarea legala a produsului, stabilirea preţului de lansare b. modelarea produsului, asigurarea legala a d. alegerea zonei de lansare a produsului, produsului, alcatuirea gamei de produse asigurarea legala a produsului, pregatirea pieţei ___B_ 12. Realizarea unei petreceri de Craciun pentru angajatii unei companii si prezentarea evenimentului in revista companiei este o tehnica de promovare din sfera: a. publicitaţii c. manifestarilor promoţionale b. relaţiilor publice d. merchandisingului ___B_ 13. Publicitatea care pune accent pe reliefarea caracteristicilor clare ale produsului este publicitatea: a. de marca c. de informare b. de natura factuala d. comparativa _A___ 14. Identificaţi componenta care face parte din categoria acţiunilor de promovare a vânzarilor: a. avantajul restituirii produsului cumparat c. promovarea cu ajutorul agentilor de vanzari b. participarea la expoziţii d. sponsorizarea __B__ 15. Reducerile de preţuri sunt forme de: a. publicitate gratuita c. manifestari promoţionale b. promovare a vânzarilor d. relatii publice _A___ 16. Telemarketerii pot fi considerati ca fiind: a. agenţii de vanzari care prospecteaza piaţa şi fac vânzari prin telefon c. agenţii de vanzari care promoveaza produsele la televizor intr-o emisiune b. operatorii de interviu care completeaza chestionare prin telefon d. marketerii care transmit oferta pe fax si pastreaza legatura cu clientii online __D__ 17. Nu este metoda de evaluare formala a activitaţii fiecarui agent de vânzari: a. compararea rezultatelor obţinute de fiecare agent de vanzari c. evaluarea calitaţii activitaţii agentului de vanzari b. compararea vânzarilor din prezent cu cele din trecut ale agentului de vanzari d. compararea retribuirii pe baza de comision fata de cea pe baza de prime a activitaţii agentului de vanzari _B___ 18. Marketingul direct: a. consta in prezentarea facuta de agentii de vanzari ai firmei cu scopul de a face vanzari si de a dezvolta relatii cu clientii b. consta in legaturi directe cu anumiti clienti tinta, alesi cu grija si introdusi in baze de date, pentru a obtine atat o vanzare imediata, dar si pentru a cultiva o relatie de durata c. are ca scop construirea unor relatii bune cu diferitele tipuri de public ale companiei d. este un concept echivalent cu vanzarile directe __C__ 19. Instrumentul principal folosit in marketingul direct este: a. posta c. telefonul b. televiziunea d. catalogul _D___ 20. Nu este forma a marketingului direct: a. telemarketingul b. marketingul prin cataloage c. marketingul prin posta d. vanzarea directa _D___ 21. Obiectivul promotional de îmbunataţire a imaginii firmei în rândul distribuitorilor interni reprezinta un tip de obiectiv: a. tangibil c. intangibil b. cantitativ d. calitativ __B__ 22. Care dintre urmatoarele nu reprezinta metoda de determinare a bugetului promoţional? a. stabilirea unui procent din cifra de afaceri c. analiza obiectivelor specifice activitaţii promotionale b. buget promoţional comparativ cu cel al furnizorilor d. experimentele de marketing _B___ 23. In ceea ce priveste politica diversificarii gamei de produse, daca o societate comerciala care produce pantofi din piele naturala va trece si la fabricarea sandalelor din piele, diversificarea este: a. verticala c. laterala b. orizontala d. transversala _A___ 24. In ce faza a ciclului de viata al produsului se recomandata a fi aplicata politica innoirii gamei de produse: a. in faza de maturitate c. in faza de crestere b. in faza de declin d. in faza de introducere _C___ 25. Daca se stie ca o firma are 10 linii de produse care alcatuiesc gama sa de produse se poate astfel determina: a. lungimea gamei de produse c. largimea gamei de produse b. profunzimea gamei de produse d. adancimea gamei de produse _A___ 26. Despre gama de produse a firmei Eckes-Granini Germania, care are 3 linii de fabricatie fata de cea a firmei Coca-Cola ce dispune de 12 linii de fabricatie, se poate afirma ca: a. are latimea mai mica c. are adancimea mai mica b. are profunzimea mai mica d. are lungimea mai mica __C__ 27. Nu face parte din categoria componentelor acorporale ale unui produs: a. marca c. ambalajul produsului b. licenţa de fabricaţie d. pretul __C__ 28. In cazul in care o intreprindere vinde marfurile sale la preturi sub nivelul costurilor de productie aceasta va reprezenta: a. politica pretului coborat c. politica de dumping b. pret psihologic d. pret de cartel __B__ 29. Crearea machetei produsului este o activitate specifica: a. cercetarii de produs c. inovarii de produs b. modelarii de produs d. asigurarii legale a produsului __A__ 30. Fixarea pretului in momentul lansarii se refera in special la situatia existenta in cazul produselor noi. In aceasta situatie ce strategie este recomandata a fi utilizata de catre o firma: a. strategia pretului inalt b. strategia pretului psihologic c. strategia pretului mediu d. strategia pretului sub nivelul concurentei _D___ 31. Din rândul strategiilor fundamentale de preţ, in etapa de introducere a ciclului de viata al produselor, face parte: a. strategia preţului capcana c. strategia preţului variabil b. strategia preţului magic d. strategia preţului ridicat __A__ 32. Segmentele de piata, pentru a putea fi considerate eficiente trebuie sa fie: a. substanţiale c. eterogene b. mici d. concurente __C__ 33. Nu reprezinta o componenta acorporala a unui produs: a. instructiunile de utilizare c. greutatea b. termenul de garanţie d. preţul __C__ 34. Invocarea, in cadrul unei conferinte de specialitate, de catre un om de stiinta, a calitatilor unui produs, reprezinta: a. publicitate c. publicitate gratuita b. relatii publice d. promovare subliminala __C__ 35. Inovatia discontinua in cazul unui produs se refera la: a. crearea de variante pentru produsele existente b. combinarea creativa a ideilor sau tehnologiilor existente c. inovatii revolutionare ce antreneaza dezvoltarea sau aplicarea de noi idei sau tehnologii fiind un salt fata de cele existente d. combinarea creativa a ideilor sau tehnologiilor existente dar lansarea lor pe noi piete _A___ 36. Dintre metodele de creativitate utilizate in generarea ideilor de produs nou, face parte: a. listarea atributelor c. testarea de acceptabilitate b. analiza sintactica d. analiza valorii _C___ 37. Reprezinta o categorie a strategiei de piata, in functie de pozitia pe care a adopta firma fata de schimbarile care se petrec pe piata: a. strategie diferentiata c. strategia activa b. strategia mentinerii cotei de piata d. strategia distributiei intensive _A___ 38. Care dintre urmatoarele reprezinta o etapa in procesul dezvoltarii noilor produse: a. testele de piata c. platforma de marketing b. maturitatea d. definirea problemei __B__ 39. Care dintre urmatoarele reprezinta o etapa a ciclului de viata al unui produs: a. testele de piata c. identificarea nevoii b. maturitatea d. definirea problemei _A___ 40. Vanzarile experimentale in cazul dezvoltarii noilor produse nu se pot aplica mai ales in cazul: a. utilajelor industriale c. furniturilor b. pantofilor d. bunurilor de larg consum _B___ 41. Testele de piata, in cazul dezvoltarii noilor produse, se mai numesc si: a. cercetari calitative c. teste tehnice b. vanzari experimentale d. cercetari motivationale _C___ 42. Faptul ca o fabrica care produce tigari va deschide o unitate producatoare de brichete reprezinta: a. o diversificare orizontala a gamei sale de produse b. o diversificare verticala a gamei sale de produse c. o diversificare laterala a gamei sale de produse d. o diversificare in profunzime a gamei sale de produse __A__ 43. Publicitatea factuala: a. pune accentul pe reliefarea caracteristicilor clare ale produsului c. urmareste intarirea efectului unor actiuni de publicitate anterioara b. are ca obiectiv stimularea cererii punand accent pe conditiile de prezentare ale produsului d. vizeaza exploratea unor trasaturi si resorturi emotionale ale individului _B___ 44. Trimiterea unei scrisori cu mesaj personalizat femeilor din baza de date de catre firma Yves Rocher France reprezinta: a. publicitate gratuita c. tehnica de relatii publice b. marketing direct d. vanzare personala __B__ 45. Conflictul dintre producatorul Ford si dealerul sau din Romania este un conflict: a. orizontal c. lateral b. vertical d. mixt _A___ 46. Daca distribuitorii Cora si Carrefour s-ar asocia pentru a distribui produse impreuna, sistemul de marketing ar fi: a. orizontal c. hibrid b. vertical administrat d. vertical contractual __C__ 47. Faptul ca firma Antilopa distribuie produsele pentru Bucuresti prin magazine proprii, iar pentru zona Moldovei prin intermediul a doi intermediari cu care are relatii de parteneriat, reprezinta un exemplu de sistem de distributie: a. orizontal c. multicanal b. vertical d. conventional __B__ 48. Magazinul Mega Image reprezinta: a. o asociatie cooperatista c. un lant voluntar b. un detailist d. un sistem vertical administrat __A__ 49. Sistemul de marketing vertical format din detailisti si organizat de angrosisti se numeste: a. lant voluntar c. sistem conventional b. asociatie cooperatista a detailistilor d. sistem hibrid __A__ 50. Sunt metode specifice activitatilor de promovare a vanzarilor: 1. demonstratia la locul de vanzare, 2. publicitatea gratuita, 3. evidentierea promotionala in magazin, 4. panourile promotionale, 5. catalogul de lucru, 6. sloganul, 7. esantionul, 8. ilustratia, 9. stirea si zvonul, 10. articolul de specialitate a. 1, 3, 7 c. 1, 3, 4, 5, 7, 8 b. 1, 3, 4, 6, 7 d. 1, 2, 3, 4, 9,10 _A___ 51. Sistemul de marketing administrat este un sistem: a. vertical c. orizontal b. corporativ d. conventional __B__ 52. Pentru lansarea produsului Dacia Duster s-a organizat un dineu oficial la care au fost invitati si reprezentantii mass-mediei. Aceast dineu reprezinta o tehnica de: a. publicitate gratuita c. publicitate directa b. relatii publice d. comunicare interna __C__ 53. Inovatia in cadrul careia produsele dobandesc noi caracteristici prin extensia performantelor inregistrate in cadrul de referinta este inovatia: a. prin brainstorming c. prin acumulare b. sinectica d. discontinua _A___ 54. Obiectivul strategiei de marketing se caracterizeaza cu ajutorul: a. unui scop c. unei cote de piata b. unei atitudini d. unei ipoteze __D__ 55. Modalitatea de punere in aplicare a strategiei de marketing este domeniul: a. obiectivelor de marketing c. ipotezelor de marketing b. politicii de merketing d. tacticii de marketing __B__ 56. O strategie de marketing concentrata poate fi adoptata de catre o organizatie in functie de: a. pozitia organizatiei fata de dinamica pietei c. pozitia organizatiei fata de schimbarile pietei b. pozitia organizatiei fata de structurile pietei d. pozitia organizatiei fata de aria pietei __D__ 57. Modalitatea de rezolvare, in optica si cu instrumentarul marketingului, a problemelor practice, prin alegerea, combinarea si dozarea, din ansamblul factorilor endogeni, a acelora care pot permite atingerea obiectivelor fixate pentru perioada respectiva cu minimum de efort reprezinta: a. strategia de marketing c. marketing strategic b. politica de marketing d. mixul de marketing __C__ 58. Conduita pe care o adopta firma referitor la dimensiunile, structura si evolutia gamei de produse si servicii care fac obiectul propriei sale activitati, atitudine ce se raporteaza permanent la cerintele mediului de marketing reprezinta: a. strategie de marketing c. politica de produs b. politica de marketing d. marketing-mix _C___ 59. Pentru campania Coca-Cola sintagma “Deschide si savureaza fericirea” reprezinta: a. axul publicitar al campaniei c. sloganul campaniei b. mesajul publicitar al campaniei d. suportul publicitar al campaniei __A__ 60. Flexibilitatea cea mai mare o ofera: a. publicitatea din presa cotidiana c. publicitatea din presa periodica b. publicitatea gratuita d. publicitatea in cinematografe __C__ 61. Prin sistem de distributie pe orizontala se poate intelege: a. combinarea tuturor nivelelor unei organizatii sub o singura conducere c. combinarea tuturor detailistilor unei firme sub o singura conducere b. combinarea a doua sau mai multe faze ale unui canal de marekting sub o singura conducere d. combinarea tuturor nivelelor procesului de productie sub o singura conducere __B__ 62. Preturile care sunt practicate de mai multe firme reunite care urmaresc o politica de pret comuna se numesc: a. preturi acord c. preturi de lista b. preturi de cartel d. preturi de licitatie _D___ 63. In cazul in care firma Mobirom Caransebes are deschis un magazin propriu in Targoviste prin care isi vinde mobila, iar distanta dintre Caransebes si Targoviste este de 391 km, canalul de distributie utilizat este considerat: a. lung c. scurt b. mediu d. direct _A___ 64. Reprezinta o componenta a logisticii marfurilor: a. manipularea marfurilor c. canalul de marketing b. comunicarea interna d. magazinul propriu __A__ 65. Care dintre urmatoarele bunuri va avea cel mai lung canal de distributie: a. bunurile de larg consum c. bunurile de lux b. bunurile indezirabile d. bunurile de folosinta indelungata __B__ 66. Conflictul din cadrul canalului de distributie poate fi: a. conflict direct c. conflict contractual b. conflict vertical d. conflict conventional _A___ 67. Care sunt, in aceasta ordine, valorile pentru lungime, latime si profunzime (adancime), in cazul gamei de produse care are 2 linii de produse: papuci barbati (3 sortimente) si papuci femei (4 sortimente). a. 7; 2; 3, 4 c. 7; 2; 9 b. 2; 3, 4; 7 d. 2; 7; 9; 3, 4 __A__ 68. Care sunt, in aceasta ordine, valorile pentru latime, lungime si profunzime (adancime), in cazul gamei sortimentale a unui magazin care are 4 linii de produse la raionul cosmetice: crema de maini (3 sortimente), crema de zi (4 sortimente), crema de noapte (2 sortimente) creion de ochi (6 sortimente). a. 4; 15; 3; 4; 2; 6 c. 4; 3; 4; 2; 6; 15 b. 3; 4; 2; 6; 4; 15 d. 2; 3; 4; 6; 15; 4 __A__ 69. Care sunt, in aceasta ordine, valorile pentru latime, profunzime (adancime) si lungime, in cazul gamei sortimentale a unui magazin care are 3 linii de produse la raionul lactate: lapte proaspat (2 sortimente), iaurt (4 sortimente), branza (6 sortimente). a. 3; 2; 4; 6; 12 c. 12; 2; 4; 6; 3 b. 2; 3; 4; 6; 12 d. 2; 4; 6; 3; 12 __D__ 70. In care etapa a ciclului de viata al produsului incep sa apara profiturile: a. dezvoltarea produsului c. introducere b. maturitate d. crestere _D___ 71. Stocarea informatiei de catre receptorul mesajului, care inseamna conservarea elementelor esentiale ale mesajului, asa cum au fost intelese, "in memorie", in vederea unei utilizari viitoare reprezinta: a. codificarea mesajului c. receptia mesajului b. decodificarea mesajului d. efectul comunicarii __D__ 72. Analiza pragului de rentabilitate a. este cunoscuta in marketing sub numele de stabilirea preturilor potrivit segmentarii cumparatorilor b. presupune determinarea preturilor prin adaugarea unui adaos la costul de productie c. se bazeaza pe conceptul de venit marginal d. poate determina cantitatea care trebuie vanduta la un pret stabilit in vederea acoperirii costurilor dar nu poate preciza daca efectiv cantitatea aceasta poate fi vanduta _A___ 73. Acronimul A.I.D.A. in cadrul publicitatii semnifica: a. atentie, interes, dorinta, actiune c. atragere, interesare, decizie, analiza b. atentie, identificare, decizie, analiza d. atentie, intentie, dorinta, actiune __A__ 74. In functei de nivelul obiectivelor urmarite prin desfasurarea activitatii promotionale, o organizatie poate opta pentru urmatoarea strategie promotionala: a. strategia promovarii imaginii sale globale b. strategia promotionala concentrata c. strategia promotionala defensiva d. strategia organizarii activitatii promotionale cu forte proprii _B___ 75. O organizatie creaza o campanie de promovare ce vizeaza transmiterea ideii de produse naturale obtinute din natura. In acest sens isi anunta clientii fideli printr-un e-mail ca a creat aceste produse, iar in e-mail se regaseste un link catre site-ul oficial al organizatiei si posibilitatea contactatii printr-un numar de telefon gratuit a agentilor de vanzari ai organizatiei pentru a realiza comenzile si a afla mai multe informatii. Demersul prezentat reprezinta: a. o comunicarea de marketing avand la baza vanzarea directa c. o publicitate directa agresiva b. un marketing direct integrat d. o promovare de tip guerilla ___B_ 76. Asociatia cooperatista a detailistilor reprezinta o integrare a activitatii de distributie: a. orizontala c. transversala b. verticala d. profunda __A__ 77. Logistia marfurilor cuprinde: a. distributia fizica c. cercetarea cantitativa b. canalul de marketing d. sistemul informational de marketing __C__ 78. Infiintarea de catre Nestle si Coca-Cola a unei societati mixte pentru a vinde cafea si ceaiuri gata preparate in intreaga lume reprezinta: a. un sistem vertical de marketing administrat b. un sistem vertical de marketing contractual c. un sistem de marketing orizontal d. un sistem de marketing hibrid __B__ 79. Farmacia Sensiblu reprezinta: a. o asociatie cooperatista c. un lant voluntar b. un detailist d. un sistem vertical administrat _C___ 80. Numarul de versiuni oferite de fiecare produs al liniei reprezinta: a. lungimea gamei c. profunzimea gamei b. latimea gamei d. omogenitatea gamei __D__ 81. Care dintre urmatoarele elemente nu reprezinta o componenta a managementului fortei de vanzare? a. controlul activitatilor fortei de vanzare b. proiectarea structurii fortei de vanzare c. recrutarea fortei de vanzare d. organizarea compartimentului de marketing _B___ 82. Situatia in care agentul de vanzari vizeaza, in cadrul sectorului sau din Bucuresti, toti clientii, pentru toate produsele, descrie organizarea fortei de vanzare dupa criteriul: a. functional c. produselor b. geografic d. clientilor _D___ 83. Poate fi considerata tehnica in cadrul procedurii de selectie a unui agent de vanzari: a. brainstormingul c. interviul in profunzime semidirijat b. tehnica Delphi d. interviuri multiple si un test motivational __B__ 84. Comunicarea integrata de marketing presupune: a. transmiterea mesajelor concomitent prin mai multe media c. transmiterea aceluiasi mesaj dar prin folosirea mediilor de marketing in mod succesiv b. toate mesajele comune, poziţionarile si imaginile, ca si identitatea companiei sunt coordonate in toate mediile de comunicare intalnite d. realizarea mai intai a unei comunicari interne unitare si ulterior realizarea unei relationari cu consumatorii organizatiei __A__ 85. Strategia de promovare a unui produs care consta în folosirea forţelor de vânzare şi a promoţiei comerciale pentru a comunica produsul prin canalele de distribuţie pana la consumatorul final este numita: a. strategia de împingere (push) c. strategie de smantanire (skimming) b. strategia de tragere (pull) d. strategie de penetrare (penetration) __C__ 86. In cazul producatorului de bere United Romanian Bereprod Breweries, care a ales sa comunice despre produsul sau Carlsberg ca este “probabil cea mai buna bere din lume” acest demers reprezinta un efort specific de: a. segmentare a pietei c. pozitionare pe piata b. tintire a pietei d. mix de marketing __C__ 87. In cazul organizatiei Kraft Foods pentru produsul cafea cu lapte tintirea pieţei are loc inainte de: a. identificarea segmentelor de consumatori c. pozitionarea ca si cafea care se consuma de studenti in pauza dintre cursuri b. crearea imaginii organizatiei d. cercetarilor de marketing privind profilul consumatorilor carora le este destinat produsul _A___ 88. Segmentul de piata care se doreste a fi satisfacut cu produsele organizatiei trebuie sa fie: a. omogen c. restrans b. endogen d. nediferentiat de alte segmente __B__ 89. Indepartarea marcilor mai slabe si concentrarea fondurilor de marketing numai asupra marcilor care pot obtine in categoriile lor pozitiile numarul unu sau doi din punct de vedere al cotei de piata reprezinta un exemplu de strategie: a. de sondare c. de impingere b. de megabrand d. de demarketing _C___ 90. Existenta in cadrul gamei de produse pentru pasta de dinţi Colgate de la Colgate-Palmolive a opt versiuni: Colgate Total, Colgate Sensitive, Colgate Max Fresh, Colgate Max White, Colgate Max White One, Colgate Advanced Whitening, Colgate Anticavity ne ofera informatii despre: a. lungimea gamei c. adancimea gamei b. latimea gamei d. consistenta gamei __A__ 91. Producatorul de mobilier de birou Herman Miller a creat un conflict cu dealerii sai cand a deschis un magazin online vanzandu-si produsele direct la clienti. Conflictul intra in categoria: a. conflictului vertical c. conflictului lateral b. conflictului orizontal d. conflictului frontal __D__ 92. Conflictul orizontal al canalului de marketing este conflictul care are loc intre: a. diferitele niveluri ale aceluiasi canal de marketing c. firme la acelasi nivel al canalului de promovare b. diferitele niveluri ale aceluiasi canal de promovare d. firme la acelasi nivel al canalului de marketing _C___ 93. Marcile multiple reprezinta o strategie de marca care presupune: a. introducerea de catre firma a unor articole noi din aceeasi categorie de produse sub acelasi nume de marca b. folosirea numelui unei marci existente pentru a lansa un articol apartinand unei noi categorii de produse c. lansarea pe piata a unei marci noi pentru aceeasi categorie de produse d. crearea unui nou nume de marca pentru o noua categorie de produse _C___ 94. Atunci cand o singura firma infiinteaza doua sau mai multe canale de marketing pentru a ajunge la unul sau mai multe segmente de clienti, ea are: a. sistem vertical de marketing c. sistem de distributie multicanal b. sisteme de distributie multibrand d. sisteme de distributie total __C__ 95. Cum se numeste eroarea majora de pozitionare pe piata care consta in oferirea unei imagini prea inguste punand accent pe produsele scumpe? Astfel, un consumator ar putea crede ca Stenleen – producator de sticlarie vinde numai produse de peste 1000 de dolari cand de fapt pretul obiectelor de arta pe care le produce porneste de la aproximativ 50 de dolari. a. subpozitionarea c. suprapozitionarea b. pozitionare confuza d. pozitionare subliminala __B__ 96. Cum se numeste eroarea majora de pozitionare pe piata, a unei firme producatoare de margarina care consta in evidentierea initiala a margarinei ca fiind un produs bun de consumat la masa de dimineata, ulterior evidentierea faptului ca margarina in cauza contine un complex de vitamine si dupa o perioada ca aceeasi margarina este un produs destinat copiilor pentru a o imparti cu prietenii la gradinita: a. subpozitionarea c. suprapozitionarea b. pozitionare confuza d. pozitionare subliminala __B__ 97. O diferenta trebuie promovata pentru a pozitiona un produs daca: a. concurenta ofera aceasta diferenta intr-un mod distinctiv b. cumparatorii isi pot permite sa plateasca pentru aceasta diferenta c. diferenta este inferioara altor moduri de obtinere a aceluiasi beneficiu de catre consumatori d. diferenta poate fi copiata cu usurinta de concurenta __B__ 98. Campania "Prietenii nu-şi lasa prietenii sa conduca în stare de ebrietate" este o campanie de: a. marketing ecologic c. marketing direct b. marketing social d. marketing relational __B__ 99. Etapele dezvoltarii produselor noi sunt: 1. generarea ideilor, 2. dezvoltarea produsului, 3. analiza afacerii, 4. dezvoltarea strategiei de marketing, 5. testul de marketing, 6. selectia ideilor, 7. dezvoltarea si testarea conceptului, 8. comercializarea. Ordinea corecta a acestor etape este: a. 1 - 6 - 7 - 3 - 4 - 5 - 2 - 8 c. 1 - 6 - 7 - 2 - 3 - 4 - 5 - 8 b. 1 - 6 - 7 - 4 - 3 - 2 - 5 - 8 d. 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 __B__ 100. Asocierea dintre 4 angrosisti si 10 detailisti, in vederea organizarii mai eficiente a distributiei marfurilor, reprezinta o: a. integrare orizontala c. integrare laterala b. integrare verticala d. integrare duala __C__ 101. Reproiectarea ambalajului nu constituie o solutie in cresterea eficientei marcii in urmatoarea situatie: a. cand ambalajul unor produse realizate de concurenta este foarte asemanator c. cand se distribuie produsul pe aceleasi piete b. cand se doreste integrarea produsului caruia ii este destinat ambalajul intr-o anumita familie de ambalaje, respectiv de produse d. cand sunt revolutionate materialele din care se executa ambalajul __B__ 102. Clasificarea produselor in functie de cumparator si de scopul utilizarii este o clasificare: a. tehnica c. merceologica b. comerciala d. functionala __A__ 103. Modalitatea concreta de punere in aplicare a unei anumite strategii de marketing reprezinta: a. tactica de marketing c. obiectivul de marketing b. politica de marketing d. decizia de marketing __C__ 104. Faptul ca firma Ford dispune de societati de asigurare proprii reprezinta: a. o diversificare orizontala a gamei sale de produse b. o diversificare verticala a gamei sale de produse c. o diversificare laterala a gamei sale de produse d. o diversificare in diagonala a gamei sale de produse __A__ 105. Adancimea unui canal de marketing este data de: a. masura apropierii distribuitorului de punctele efective de consum ale produsului c. numarul unitatilor prin care se asigura distribuirea unui produs in cadrul fiecarei secvente a rutei distributiei b. numarul de verigi intermediare prin care trec marfurile de la producator la utilizatorul final d. numarul consumatorilor finali ai produsului oferit de firma producatoare _B___ 106. Capacitatea unei persoane sau unui grup de persoane de a transmite idei, ganduri, sentimente, opinii unei alte persoane sau grup, in asa fel incat sa se poata obtine un anumit raspuns reprezinta: a. relatii publice c. publicitate b. comunicare d. informare __D__ 107. Una dintre urmatoarele grupari este formata integral din metode ale promovarii vanzarilor: a. publicitatea, reducerea pretului, premiul b. concursurile publicitare, lobby-ul, mostrele c. marca, premiul, concursul d. mostrele, cuponul, concursurile ___B_ 108. Producatorii pot sa le ofere vanzatorilor obiecte publicitare gratuite, care au inscriptionate pe ele numele companiei (pixuri, stiloruri, calendare) cu ocazia sarbatorilor de iarna, aceasta actiune facand parte din: a. publicitate gratuita c. relatii publice b. promovarea vanzarilor d. marketing direct _B___ 109. Dupa tipul mesajului difuzat publicitatea poate fi: a. institutionala c. intarziata b. emotionala d. gratuita __C__ 110. De obicei, ofertele de înapoiere de bani reprezinta: a. o strategie a pretului in functie de segmentele cererii c. o forma a activitatilor specializate de promovare a vanzarilor b. politica determinarii revanzarilor, pentru a mentine un anumit nivel al pretului d. o concesie pentru clientii fideli __D__ 111. Productia unei firme va continua atata timp cat: a. venitul marginal este mai mic decat costul marginal b. costul marginal este mai mare decat venitul marginal c. venitul marginal este egal cu costul marginal d. venitul marginal este mai mare decat costul marginal __B__ 112. O unitate de desfacere cu amanuntul este definita ca fiind: a. unitatea in care produsele se vand unor intermediari b. unitatea in care produsele se vand consumatorului sau utilizatorului final c. unitatea in care produsele se vand producatorilor d. unitatea in care produsele se vand direct de la poarta fabricii ___C_ 113. Cumpararea impreuna a pastei de dinti si a periutei de dinti Colgate la un pret mai mic decat produsele cumparate separat reprezinta o forma de: a. relatii publice c. promovarea vanzarilor b. marketing direct d. promovare integrata _D___ 114. In cadrul promovarii vanzarilor, promoţiile comerciale sunt adresate: a. agentului de vanzari c. partenerului de afaceri b. clientului principal d. unui lant de magazine __B__ 115. Campania realizata de Mega Image adresata copiilor pentru a strange cartonasele cu animale intr-un album este specifica: a. publicitatii institutionale c. vanzarii directe b. promovarii vanzarilor d. marketingului direct __B__ 116. Baza de date cu clienti este absolut necesara pentru a de putea realiza activitati de: a. marketing social c. promovarea vanzarilor b. marketing direct d. publicitate emotionala __A__ 117. Etichetele de produs au rolul de: a. a identifica produsul c. "reclama de cinci secunde" b. a proteja produsul d. a arata pretul produsului __D__ 118. Cadillac a infiintat un sistem care leaga direct fiecare dealer cu un grup de 10 ingineri care pot ajuta la functionarea mecanismelor prin reparatii dificile. In acest caz Cadillac a imbunatatit: a. canalele multiple de marketing c. misiunea organizatiei b. comunicarea integrata de marketing d. serviciile de susţinere a produsului __B__ 119. Grupul de produse care sunt strans legate pentru ca functioneaza asemanator, sunt vandute acelorasi grupuri de clienti, sunt comercializate prin aceleasi tipuri de puncte de desfacere sau cad in cadrul unor categorii de preţ date reprezinta: a. politica de marketing c. canalul de marketing b. linia de produse d. gama de produse __C__ 120. Hotelurile şi staţiunile de odihna percep preţuri scazute în afara sezonului pentru a atrage mai mulţi oaspeţi. Care este caracteristica serviciilor de care se tine cont in stabilirea acestei strategii: a. intangibilitatea serviciilor c. perisatibitatea serviciilor b. variabilitatea serviciilor d. lipsei proprietatii in servicii
_________________ Zgubi - va saluta !!! Împărtăşeşteţi cunoştiinţele. Aceasta este calea spre nemurire.
|
|
 |
|
 |
|
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori |
| |
|
|
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum
|
|
 |