1 UNIVERSITATEA SPIRU HARET FACULTATEA DE DREPT SI ADMINISTRAłIE PUBLICĂ SPECIALIZAREA ADMINISTRAłIE PUBLICĂ ÎNTREBĂRI Deontologia funcŃiei publice, Sesiunea iunie 2010 Conf. univ. dr. Emanuel Albu 1. Din punct de vedere etimologic, termenul general de deontologie îsi are originea ...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.I, SecŃ.1, pct.1.1, p.9-10; 2. Deontologia a fost definită ca fiind ...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.I, SecŃ.1, pct.1.1, p.9-10; 3. Deontologia, prin specificul obiectului său de cercetare se află la graniŃa dintre...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.I, SecŃ.1, pct.1.1, p.9-10; 4. Deontologia a mai fost definită ca reprezentând ...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.I, SecŃ.1, pct.1.1, p.9-10; 5. Normele deontologiei, în general, sunt consacrate ...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.I, SecŃ.1, pct.1.1, p.9-10; 6. Din punct de vedre etimologic, termenul de etică este; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.I, SecŃ.1, pct.1.2, p.11-18; 7. Termenul de morală îsi are originea ... : Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.I, SecŃ.1, pct.1.2, p.11-18; 8. Morala reprezintă...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.I, SecŃ.1, pct.1.2, p.11-18; 2 9. Dreptul este definit ca fiind ansamblul...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.I, SecŃ.1, pct.1.2, p.11-18; 10. Dreptul pozitiv sau dreptul obiectiv reprezintă...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.I, SecŃ.1, pct.1.2, p.11-18; 11. Norma morală reprezintă...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.I, SecŃ.2, pct. 2.3., p.18-28; 12. Norma juridică este definită ca fiind...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.I, SecŃ.2, pct. 2.3., p.18-28; 13. Principiile juridice sunt acele idei generale care...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.I, SecŃ.2, pct. 2.2., p.21-24; 14. Normele morale pot fi grupate în trei categorii; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.I, SecŃ.2, pct. 2.3., p.24-28; 15. Normele juridice, în funcŃie de caracterul conduitei pe care o prescriu, se clasifică; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.I, SecŃ.2, pct. 2.3., p.24-28; 16. În ceea ce priveste aplicarea si respectarea normelor juridice...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.I, SecŃ.2, pct. 2.3., p.24-28; 17. Aplicarea si respectarea normelor morale se realizează ...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.I, SecŃ.2, pct. 2.3., p.24-28; 18. NoŃiunea de deontologie a funcŃiei publice implică...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.I, SecŃ.3, pct. 3.1., p. 28-33; 19. Deontologia funcŃiei publice reprezintă...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.I, SecŃ.3, pct. 3.1., p. 28-33; 3 20. Au calitatea de izvoare ale deontologiei funcŃiei publice...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.I, SecŃ.3, pct. 3.2., p. 33-34; 21. Exercitarea deontologică a funcŃiei publice reprezintă...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.1, pct.1.1., p. 90-92; 22. Exercitarea deontologică a funcŃiei publice va implica...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.1, pct.1.1., p. 90-92; 23. Exercitarea deontologică a funcŃiei publice se realizează pe baza ...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.1, pct.1.1., p. 90-92; 24. Între altele, constituie un principiu constituŃional al exercitării deontologice a funcŃiei publice...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.1, pct.1.2., p. 92-95; 25. Între altele, constituie un principiu constituŃional al exercitării deontologice a funcŃiei publice; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.1, pct.1.2., p. 92-95; 26. Între altele, constituie un principiu legal al exercitării deontologice a funcŃiei publice: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.1, pct.1.2., p. 92-95; 27. NoŃiunea de conflict de interese este definită de lege ca fiind...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.1, pct.1.3., p. 95-106; 28. Principiile care stau la baza prevenirii conflictului de interese în exercitarea demnităŃilor publice si a funcŃiilor publice sunt; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.1, pct.1.3., p. 95-106; 29. FuncŃionarul public administrativ, este în conflict de interese dacă: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.1, pct.1.3., p. 95-106; 4 30. Prin incompatibilitate se înŃelege...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.1, pct.1.3., p. 95-106; 31. Regimul juridic al incompatibilităŃilor si al conflictului de interese în exercitarea oricărei funcŃii publice a fost reglementat...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.1, pct.1.3., p. 95-106; 32. Legea nr.161/2003, Titlul IV din Partea I care reglementează conflictul de interese si regimul incompatibilităŃilor, sunt aplicabile...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.1, pct.1.3., p. 95-106; 33. Calitatea de deputat sau de senator este incompatibilă cu exercitarea oricărei funcŃii publice de autoritate...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.1, pct.1.3., p. 95-106; 34. FuncŃia de judecător si procuror este incompatibilă, potrivit art.101 din Legea nr.161/2003, cu orice altă funcŃie publică sau privată …; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.1, pct.1.3., p. 95-106; 35. Statutul de funcŃionar public este declarat incompatibil...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.1, pct.1.3., p. 95-106; 36. Dintre funcŃionarii publici, nu pot fi membri ai unui partid politic…; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.1, pct.1.3., p. 95-106; 37. Codul de conduită a funcŃionarilor publici a fost adoptat prin Legea nr.7/2004...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.2, pct.2.2., p. 110-116; 38. Obiectivele urmărite prin adoptarea Codului de conduită a funcŃionarilor publici sunt, între altele, ...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.2, pct.2.2., p. 110-116; 5 39. Ca principiu general al conduitei funcŃionarilor publici, principiul supremaŃiei ConstituŃiei si a legii, …; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.2, pct.2.3., p. 110-116; 40. Ca principiu general al conduitei funcŃionarilor publici, principiul priorităŃii interesului public,…; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.2, pct.2.3., p. 110-116; 41. Ca principiu general al conduitei funcŃionarilor publici, principiul asigurării egalităŃii de tratament a cetăŃenilor,…; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.2, pct.2.3., p. 110-116; 42. Ca principiu general al conduitei funcŃionarilor publici, principiul profesionalismului, …; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.2, pct.2.3., p. 110-116; 43. Ca principiu general al conduitei funcŃionarilor publici, principiul imparŃialităŃii si independenŃei, …; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.2, pct.2.3., p. 110-116; 44. Ca principiu general al conduitei funcŃionarilor publici, principiul integrităŃii morale, …; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.2, pct.2.3., p. 110-116; 45. Ca principiu general al conduitei funcŃionarilor publici, principiul libertăŃii gândirii si a exprimării, …; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.2, pct.2.3., p. 110-116; 46. Ca principiu general al conduitei funcŃionarilor publici, principiul cinstei si corectitudinii, …; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.2, pct.2.3., p. 110-116; 47. Ca principiu general al conduitei funcŃionarilor publici, principiul deschiderii si transparenŃei, …; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.2, pct.2.3., p. 110-116; 6 48. Ca principiu general al conduitei funcŃionarilor publici, principiul deschiderii si transparenŃei, …; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.2, pct.2.3., p. 110-116; 49. Normele generale ale Codului de conduită includ…; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.2, pct.2.4., p. 116-124; 50. Prima normă generală a conduitei profesionale a funcŃionarilor publici…; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.2, pct.2.4., p. 116-124; 51. A doua normă generală a conduitei profesionale a funcŃionarilor publici…; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.2, pct.2.4., p. 116-124; 52. O altă normă importantă a conduitei profesionale a funcŃionarilor publici...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.2, pct.2.4., p. 116-124; 53. Altă normă se referă la conduita funcŃionarilor publici când participă la activităŃi sau dezbateri publice...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.2, pct.2.4., p. 116-124; 54. Normele generale care au drept scop transpunerea principiului integrităŃii morale a funcŃionarilor publici...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.2, pct.2.4., p. 116-124; 55. Rolul AgenŃiei NaŃionale a FuncŃionarilor Publici, în ceea ce priveste Codul de conduită a funcŃionarilor publici, vizează...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.2, pct.2.5., p. 124-128; 56. Rolul autorităŃilor si instituŃiilor publice în implementarea si respectarea dispoziŃiilor Codului de conduită a funcŃionarilor publici…; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.2, pct.2.5., p. 124-128; 57. Codul de conduită a personalului contractual din autorităŃile si instituŃiile publice a fost adoptat ...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.3, pct.3.1., p. 128-131; 7 58. Codul de etică si deontologie al poliŃistului, în vigoare,...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.3, pct.3.2., p. 131-136; 59. Conduita poliŃistului este guvernată de o serie de principii, dintre care: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.3, pct.3.2., p. 131-136; 60. Conduita poliŃistului este guvernată de o serie de principii, între care: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.3, pct.3.2., p. 131-136; 61. Codul deontologic al personalului din sistemul administraŃiei penitenciare,…; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.3, pct.3.3., p. 136-140; 62. Codul deontologic al judecătorilor si procurorilor, în vigoare…; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.3, pct.3.4., p. 141-145; 63. Potrivit normelor generale ale Codului deontologic al judecătorilor si procurorilor...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.3, pct.3.4., p. 141-145; 64. Potrivit normelor generale ale Codului deontologic al judecătorilor si procurorilor...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.3, pct.3.4., p. 141-145; 65. Statutul deputaŃilor si senatorilor si Regulamentele Camerei DeputaŃilor si Senatului..; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.3, pct.3.5., p. 145-148; 66. Alte reglementări cu caracter deontologic …; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.3, pct.3.6., p. 148-164; 67. Alte reglementări cu caracter deontologic …; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.3, pct.3.6., p. 148-164; 68. Alte reglementări cu caracter deontologic …; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.3, pct.3.6., p. 148-164; 8 69. Mai pot fi enumerate ca reglementări deontologice...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.3, pct.3.6., p. 148-164; 70. Mai pot fi enumerate ca reglementări deontologice si…; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.III, SecŃ.3, pct.3.6., p. 148-164; 71. Din punct de vedere al exercitării funcŃiei publice, corupŃia reprezintă...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.IV, SecŃ.1, pct.1.1., p.165-167; 72. Termenul de corupŃie are sensul...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.IV, SecŃ.1, pct.1.4., p.171-181; 73. NoŃiunea generală de corupŃie este...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.IV, SecŃ.1, pct.1.4., p. 171-181; 74. În accepŃiunea Codului penal, noŃiunea de funcŃionar public...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.IV, SecŃ.1, pct.1.4., p. 171-181; 75. Într-o accepŃiune strict juridică, în primul rând, noŃiunea de corupŃie...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.IV, SecŃ.1, pct.1.4., p. 171-181; 76. Tot în accepŃiune juridică, în al doilea rând, noŃiunea de corupŃie...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.IV, SecŃ.1, pct.1.4., p. 171-181; 77. Sunt infracŃiuni asimilate infracŃiunilor de corupŃie următoarele fapte, dacă sunt săvârsite în scopul obŃinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.IV, SecŃ.1, pct.1.4., p. 171-181; 9 78. Sunt infracŃiuni asimilate infracŃiunilor de corupŃie si următoarele fapte, dacă sunt săvârsite în scopul obŃinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.IV, SecŃ.1, pct.1.4., p. 171-181; 79. Cauzele corupŃiei ,ca fenomen social, ...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.IV, SecŃ.1, pct.1.5., p. 181-184; 80. Factorii subiectivi ai fenomenului corupŃiei...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.IV, SecŃ.1, pct.1.5., p. 181-184; 81. Factorii obiectivi ai fenomenului corupŃiei ...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.IV, SecŃ.1, pct.1.5., p. 181-184; 82. Efectele corupŃiei sunt, de exemplu: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.IV, SecŃ.1, pct.1.7., p. 186; 83. Efectele corupŃiei sunt, de exemplu: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.IV, SecŃ.1, pct.1.7., p. 186; 84. Remedii ale fenomenului corupŃiei, în documentele europene...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.IV, SecŃ.1, pct.1.8., p. 187-204; 85. Remedii ale fenomenului corupŃiei, în documentele interne...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.IV, SecŃ.1, pct.1.8., p. 187-204; 86. Actualul Guvern al României are, în Programul de guvernare 2009-2012, ca măsuri...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.IV, SecŃ.1, pct.1.8., p. 187-204; 87. Sunt infracŃiuni săvârsite de funcŃionari în exercitarea funcŃiei publice...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.IV, SecŃ.2, pct.2.2., p.205-216; 10 88. Sunt infracŃiuni săvârsite de funcŃionari în exercitarea funcŃiei publice...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.IV, SecŃ.2, pct.2.2., p.205-216; 89. Sunt infracŃiuni săvârsite de funcŃionari în exercitarea funcŃiei publice...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.IV, SecŃ.2, pct.2.2., p.205-216; 90. Sunt infracŃiuni săvârsite de funcŃionari în exercitarea funcŃiei publice...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.IV, SecŃ.2, pct.2.2., p.205-216; 91. Recomandarea nr. R (2000) 10 a Comitetului Ministrilor Consiliului Europei privind Codurile de conduită pentru funcŃionarii publici...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.VI, SecŃ.1, pct.1.2., p.239-250; 92. Domeniul de aplicare a Codului model de conduită pentru funcŃionarii publici...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.VI, SecŃ.1, pct.1.2., p.239-250; 93. Sunt principii ale Codului model de conduită pentru funcŃionarii publici...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.VI, SecŃ.1, pct.1.2., p.239-250; 94. Sunt principii ale Codului model de conduită pentru funcŃionarii publici...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.VI, SecŃ.1, pct.1.2., p.239-250; 95. Sunt reguli necesare pentru respectarea principiilor Codului model de conduită pentru funcŃionarii publici...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.VI, SecŃ.1, pct.1.2., p.239-250; 96. Sunt reguli necesare pentru respectarea principiilor Codului model de conduită pentru funcŃionarii publici...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.VI, SecŃ.1, pct.1.2., p.239-250; 97. Dreptul la o bună administraŃie (administrare) ...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.VI, SecŃ.2, pct.2.3., p.239-250; 98. Codul bunei conduite administrative...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.VI, SecŃ.2, pct.2.3., p.239-250; 11 99. Sunt principii ale bunei administraŃii, consacrate de Codul bunei conduite administrative...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.VI, SecŃ.2, pct.2.3., p.239-250; 100. Sunt principii ale bunei administraŃii, consacrate de Codul bunei conduite administrative...; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap.VI, SecŃ.2, pct.2.3., p.239-250; dministrative...; 101.Deontologia a fost definită ca fiind: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, –Cap. I, secŃiunea 1, punctul 1.1., pag. 9 102. Normele moralei sunt: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap. I, secŃiunea 1, punctul 1.2., pag.11 103.Dreptul pozitiv reprezintă: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009,Cap. I, secŃiunea 1, punctul 1.2., pag.17 104. Dreptul subiectiv reprezintă: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009,Cap. I, secŃiunea 1, punctul 1.2., pag.17 105.În funcŃie de caracterul conduitei pe care o prescriu, normele juridice sunt: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap. I, secŃiunea a 2-a, punctul 2.3, pag.25 106. Prin noŃiunea de „funcŃie publică” se înŃelege: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, –Cap. I, secŃiunea a 3-a, punctul 3.1., pag.29 107. Sunt trăsături ale deontologiei funcŃiei publice: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, –Cap. I, secŃiunea a 3-a, punctul 3.1., pag.31 108. Constituie o trăsătură a deontologiei funcŃiei publice si: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, - Cap. I, secŃiunea a 3-a, punctul 3.1., pag.31 109. Sunt izvoare directe ale deontologiei funcŃiei publice: 12 Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, –Cap. I, secŃiunea a 3-a, punctul 3.1., pag.33 110. Cea mai importantă categorie a personalului organelor administraŃiei publice o reprezintă: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, –Cap. II, secŃiunea I, punctul 1.2., pag.38 111. În sens larg, noŃiunea de „funcŃie publică” reprezintă: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea 1, punctul 1.3., pag.40; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 112. Sunt trăsături caracteristice ale funcŃiei publice: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea 1, punctul 1.4., pag.41; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 113. Caracterul obligatoriu al funcŃiei publice presupune: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea 1, punctul 1.4., pag.42; 114. Sunt trăsături caracteristice ale funcŃiei publice, între altele, si următoarele: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea 1, punctul 1.4., pag.41-42; 115. FuncŃia publică se caracterizează si prin următoarele trăsături: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea 1, punctul 1.4., pag.41-42; 116. Sunt principii ale exercitării funcŃiei publice (administrative), între altele, si următoarele: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea 1, punctul 1.5., pag.41-43; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 117. Sunt principii ale exercitării funcŃiei publice, între altele, si următoarele: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, Cap. II, secŃiunea 1, punctul 1.5., pag.41-43; 118. În raport cu nivelul studiilor necesare ocupării lor, funcŃiile publice se împart în trei clase: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, - Cap. II, secŃiunea 1, punctul 1.5., pag.41-43; 13 - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; - Legea nr. 52/2003 privind transparenŃa decizională în administraŃia publică; 119. FuncŃiile publice de execuŃie sunt structurate pe următoarele grade profesionale Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, - Cap. II, secŃiunea 1, punctul 1.6., pag.45-46; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 120. Potrivit dispoziŃiilor art. 2 alin. (2) din Legea nr. 188/1999, noŃiunea de „funcŃionar public” reprezintă: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 2-a, punctul 2.1., pag.47-48; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 121. Poate fi funcŃionar public în condiŃiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 2-a, punctul 2.1., pag.48-49; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 122. Prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici se aplică următoarelor categorii de funcŃionari publici: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 2-a, punctul 2.1., pag.47-49; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 123. Pot beneficia de statute speciale proprii funcŃionarii care îsi desfăsoară activitatea în cadrul următoarelor structuri: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 2-a, punctul 2.1., pag.49-50; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 124. Nu pot beneficia de statute speciale proprii funcŃionarii care îsi desfăsoară activitatea în cadrul următoarelor structuri: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 2-a, punctul 2.1., pag.48-49; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 125. Pot fi numiŃi funcŃionari publici definitivi: 14 Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 2-a, punctul 2.2., pag.50; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 126. Categoria înalŃilor funcŃionari publici cuprinde persoanele care sunt numite în una dintre următoarele funcŃii: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 2-a, punctul 2.2., pag.50-51; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 127. Categoria înalŃilor funcŃionari publici nu cuprinde persoanele care sunt numite în una dintre următoarele funcŃii: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 2-a, punctul 2.2., pag.50-51; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 128. Categoria funcŃionarilor publici de conducere cuprinde persoanele numite în una dintre următoarele funcŃii publice: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 2-a, punctul 2.2., pag.51; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 129. Persoana care deŃine funcŃia de arhitect-sef este: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 2-a, punctul 2.2., pag.51; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 130. Din categoria funcŃionarilor publici de execuŃie fac parte, potrivit Legii nr. 188/1999 privind statutul funcŃionarilor publici: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 2-a, punctul 2.2., pag.52-53; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 131. ÎnalŃii funcŃionari publici sunt numiŃi după următoarele reguli de competenŃă: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 2-a, punctul 2.2., pag.53; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 132. Dezvoltarea carierei în funcŃia publică se realizează în următoarele modalităŃi: 15 Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.1., pag.53; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 133. Principiile care stau la baza organizării si dezvoltării carierei în funcŃia publică sunt următoarele: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, -Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.1., pag.53-55; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 134. Sunt condiŃii cerute de lege unei persoane pentru ocuparea unei funcŃii publice, între altele: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.1., pag.56-57; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 135. Sunt condiŃii cerute de lege unei persoane pentru ocuparea unei funcŃii publice, între altele: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.2., pag.56-57; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 136. Calitatea de funcŃionar public este compatibilă cu una din următoarele calităŃi; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.2., pag.57; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 137. Calitatea de funcŃionar public este incompatibilă cu una dintre următoarele activităŃi: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.2., pag.57-58; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 138. FuncŃionarul public este în conflict de interese dacă se află în una dintre următoarele situaŃii: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.2., pag.58; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 16 139. FuncŃionarul public este în conflict de interese dacă se află în una dintre următoarele situaŃii: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.1., pag.58; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 140. Ocuparea funcŃiilor vacante de funcŃionar public se poate face în una dintre următoarele modalităŃi: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.3., pag.59; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 141. Concursurile de recrutare pentru funcŃiile vacante din autorităŃile si instituŃiile publice centrale se organizează de către: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.3., pag.60; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 142. Concursurile de recrutare pentru funcŃiile vacante din autorităŃile si instituŃiile publice din administraŃia publică locală se organizează de către: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.3., pag.60-61; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 143. Comisiile constituite în vederea organizării si desfăsurării concursurilor pentru ocuparea funcŃiilor publice si pentru recrutarea funcŃionarilor publici sunt: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.3., pag.60; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 144. Etapele concursului de ocupare a unei funcŃii publice sunt: Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.3., pag.61; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 145. Rezultatul final al concursului poate fi contestat astfel: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.3., pag.61; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 17 146. SoluŃia comisiei de soluŃionare a contestaŃiilor poate fi atacată: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.3., pag.61; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 147.Organizarea si dezvoltarea carierei în funcŃia publică se realizează si pe baza unuia dintre principiile următoare: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.1., pag.53-55; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 148.Durata perioadei de stagiu este: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.4., pag.61-62; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 149. Îndrumătorul este: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.4., pag.62-63; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 150. Îndrumătorul are, printre alte atribuŃii, si pe cea de: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.4., pag.562-63; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 151. Una dintre operaŃiunile materiale care stau la baza evaluării activităŃii funcŃionarului public debutant este: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.4., pag.62-63; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 152. Este act premergător întocmirii raportului de evaluare; Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.4., pag.64; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 153.Referatul îndrumătorului trebuie să cuprindă, printre alte menŃiuni si: 18 Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.4., pag.64; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 154. Sunt criterii de evaluare a funcŃionarului public debutant, între altele: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.4., pag.64; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 155. Calificativele pe care funcŃionarul public debutant le poate obŃine în urma evaluării sunt: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.4., pag.64-65; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 156. Propunerile făcute de evaluator în raportul de evaluare, în funcŃie de calificativul acordat sunt: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.4., pag.65-66; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 157. Actul de învestire în funcŃia publică are următoarele caracteristici: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.4., pag.65; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 158. Depunerea jurământului de către funcŃionarul public numit în funcŃia publică definitivă se caracterizează prin: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.4., pag.66; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 159. Sunt drepturi ale funcŃionarilor publici debutanŃi prevăzute de lege, între altele, si următoarele: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.4., pag.66; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 19 160. Sunt obligaŃii ale funcŃionarilor publici debutanŃi prevăzute de lege, între altele, si următoarele: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.4., pag.66-67; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 161. Calificativele obŃinute de funcŃionarii publici în urma evaluării anuale a performanŃelor profesionale individuale sunt avute în vedere la: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.5., pag.67; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; - Hotărârea de Guvern nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei funcŃionarilor publici; 162. Evaluarea performanŃelor profesionale individuale se realizează de către un evaluator care poate fi: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.5., pag.67-68; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; - Hotărârea de Guvern nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei funcŃionarilor publici; 163. Una dintre etapele procedurii de evaluare este si: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.5., pag.69; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; - Hotărârea de Guvern nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei funcŃionarilor publici; 164. FuncŃionarul public nemulŃumit de modul de rezolvare a contestaŃiei formulate împotriva rezultatului evaluării se poate adresa: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.5., pag.69; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; - Hotărârea de Guvern nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei funcŃionarilor publici; 165. Promovarea în funcŃie a funcŃionarilor publici se realizează prin ocuparea: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, - Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.5., pag.70-71; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 20 - Hotărârea de Guvern nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei funcŃionarilor publici; 166. Una dintre condiŃiile cumulative care trebuie îndeplinite de funcŃionarul public pentru participarea la examenul de promovare în grad profesional superior este: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.5., pag.70-71; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; - Hotărârea de Guvern nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei funcŃionarilor publici; 167. CondiŃia de a nu avea în cazierul administrativ o sancŃiune disciplinară neradiată în condiŃiile legii este cerută funcŃionarului public pentru: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.5., pag.70-71; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; - Hotărârea de Guvern nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei funcŃionarilor publici; 168. Sunt drepturi al funcŃionarilor publici prevăzute de lege, între altele, si următoarele: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 4-a, punctul 4.2., pag.78-81; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 169. Sunt, potrivit legii, între altele, îndatoriri ale funcŃionarilor publici: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 4-a, punctul 4.3., pag.81-84; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 170. Mobilitatea funcŃionarilor publici din cadrul unei autorităŃi sau instituŃii publice se realizează, în principal, în vederea asigurării: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.5., pag.72-73; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; - H.G. nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalŃilor funcŃionari publici, managementul carierei si mobilitatea înalŃilor funcŃionari publici; 21 171. Din punct de vedere al interesului, mobilitatea înaltului funcŃionar public se realizează: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.5., pag.74-75; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; - H.G. nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalŃilor funcŃionari publici, managementul carierei si mobilitatea înalŃilor funcŃionari publici; 172. Mutarea unui înalt funcŃionar public din funcŃia de prefect în cea de inspector guvernamental se dispune de către: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.4, pag.72-73; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; - H.G. nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalŃilor funcŃionari publici, managementul carierei si mobilitatea înalŃilor funcŃionari publici; 173.Mobilitatea în interesul funcŃionarului public se dispune: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.4, pag.72-73; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; - H.G. nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalŃilor funcŃionari publici, managementul carierei si mobilitatea înalŃilor funcŃionari publici; 174.Mobilitatea în interes public se poate dispune : Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 3-a, punctul 3.4, pag.72-73; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; - H.G. nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalŃilor funcŃionari publici, managementul carierei si mobilitatea înalŃilor funcŃionari publici; 175. Dreptul de asociere sindicală este interzis prin statute speciale: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 4-a, punctul 4.2, pag.78-79; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 176. Categoriile de personal excluse de la exerciŃiul dreptului la grevă sunt: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 4-a, punctul 4.2., pag.79; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 22 177. ObligaŃia de a se abŃine de la exprimarea sau manifestarea publică a convingerilor si preferinŃelor politice revine: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 4-a, punctul 4.3., pag.81-84; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 178. Principiile aplicabile sistemului de formare profesională a funcŃionarilor publici sunt, între altele: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 4-a, punctul 4.4., pag.85; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 179. Sunt principii constituŃionale ale exercitării deontologice a funcŃiei publice si: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 4-a, punctul 4.4., pag.86; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 180. Sunt principii legale ale exercitării deontologice a funcŃiei publice, potrivit dispoziŃiilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 4-a, punctul 4.4., pag.86-87; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 181. Sunt principii legale ale exercitării deontologice a funcŃiei publice, potrivit dispoziŃiilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, si: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. II, secŃiunea a 4-a, punctul 4.4., pag.86-87; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 182. Nu constituie abateri disciplinare săvârsite de funcŃionarii publici: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. V, secŃiunea a 2-a, punctul 2.2., pag.229; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 183. Răspunderea disciplinară a funcŃionarilor publici este guvernată de următoarele principii de drept: 23 Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. V, secŃiunea a 2-a, punctul 2.2., pag.230/231; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 184. Sunt principii ale răspunderii disciplinare a funcŃionarilor publici, între altele, si: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. V, secŃiunea a 2-a, punctul 2.2., pag.230-231; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 185. Sunt condiŃii ale răspunderii disciplinare, între altele, si: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. V, secŃiunea a 2-a, punctul 2.2., pag.229-230; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 186. FuncŃionarul public vinovat de săvârsirea unei abateri disciplinare poate fi sancŃionat cu: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. V, secŃiunea a 2-a, punctul 2.2., pag.230; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 187. Sunt sancŃiuni disciplinare, între altele si: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. V, secŃiunea a 2-a, punctul 2.2., pag.230; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 188. Răspunderea contravenŃională a funcŃionarilor publici intervine în următoarele situaŃii: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. V, secŃiunea a 2-a, punctul 2.3., pag.231-232; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; - O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenŃiilor; 189. Constatarea contravenŃiei si aplicarea sancŃiunii contravenŃionale se face, de regulă, de către: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. V, secŃiunea a 2-a, punctul 2.3., pag.231-232; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; - O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenŃiilor; 24 190.Împotriva procesului-verbal de constatare a contravenŃiei si aplicare a sancŃiunii contravenŃionale, funcŃionarul public se poate adresa : Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. V, secŃiunea a 2-a, punctul 2.3., pag.231-232; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; - O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenŃiilor; 191. În materia răspunderii contravenŃionale prevederile Legii nr. 188/1999 se completează cu: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. V, secŃiunea a 2-a, punctul 2.3., pag.231-232; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; - O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenŃiilor; 192. Răspunderea civilă a funcŃionarilor publici este: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. V, secŃiunea a 2-a, punctul 2.4., pag.233-234; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 193. Una dintre condiŃiile speciale ale răspunderii civile a funcŃionarilor publici este: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. V, secŃiunea a 2-a, punctul 2.4., pag.231-232; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 194.Răspunderea civilă a funcŃionarului public se angajează în următoarele situaŃii: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. V, secŃiunea a 2-a, punctul 2.4., pag.231-232; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 195. În cazul pagubelor provenite din daunele plătite de autoritatea sau instituŃia publică, în calitate de comitent unor terŃi, repararea pagubei se face: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. V, secŃiunea a 2-a, punctul 2.4., pag.231-232; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 196. Dreptul de a emite actul administrativ de recuperarea a pagubei se prescrie în termen de : 25 Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. V, secŃiunea a 2-a, punctul 2.4., pag.231-232; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 197. Răspunderea penală a funcŃionarului public intervine pentru: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. V, secŃiunea a 2-a, punctul 2.5., pag.234-235; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 198. Pot fi infracŃiuni specifice, care atrag răspunderea penală a funcŃionarului public, între altele si: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. V, secŃiunea a 2-a, punctul 2.5., pag.235-236; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 199. Trimiterea în judecată a funcŃionarului public pentru una dintre infracŃiunile prevăzute de art. 54 lit. h) din Legea nr. 188/1999 are drept consecinŃă: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. V, secŃiunea a 2-a, punctul 2.5., pag.236-237; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare; 200. Dacă funcŃionarul public este condamnat definitiv pentru vreuna dintre infracŃiunile prevăzute de art. 54 lit. h) din Legea nr. 188/1999, consecinŃa este: Rezolvare: Emanuel Albu, Deontologia funcŃiei publice, Editura FundaŃiei România de Mâine, Bucuresti, 2009, – Cap. V, secŃiunea a 2-a, punctul 2.5., pag.236-237; - Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcŃionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare;
|