×
Înregistrare    Autentificare    Forum    Căutare    FAQ



 Pagina 1 din 1 [ 1 mesaj ] 



Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: SEM 2-PRACTICA DE SPECIALITATE(PSIHOLOGIE)
 Mesaj necitit Scris: 31 Mai 2009, 19:42 
Neconectat
SENIOR 3
SENIOR 3
Avatar utilizator

Membru din: 21 Mar 2009, 03:15
Mesaje: 3918
FACULTATEA: MAEI
SPECIALIZARE si AN: LICENTIAT Marketing
CT: Piatra Neamt
ORGANIZAREA SI DESFASURAREA PRACTICII STUDENTESTI DE SPECIALITATE
(pentru toate formele de invatamant)

Conditii si exigente : (asta a fost in 2008)

• Practica de specialitate se desfasoara în intervalul 30 iunie – 30 septembrie 2008.

• În intervalul 1 octombrie – 1 noiembrie 2008 studiile, referatele, mapele cu rezultatele investigatiilor de teren, chestionare completate în timpul desfasurarii sondajelor de opinie etc., sau alte tipuri de materiale rezultate în urma efectuarii practicii se vor depune la secretariatele Facultatii sau vor fi expediate prin posta, individual, pe cont propriu, cu mentiunea pe plic:
Pentru practica de specialitate. Fiecare studiu, referat etc. trebuie sa contina elementele de identificare a studentului (nume, prenume, CNP, anul de studiu si forma de învatamânt). De asemenea, în cazul restantelor la practica, studentul va preciza pentru ce an/ani a efectuat practica si a elaborat studiul/studiile respective.

• Studentii care, din motive bine întemeiate, nu pot sa efectueze practica de specialitate în intervalul anuntat, pot sa o
desfasoare într-o alta perioada din urmatorul an universitar, stabilita de comun acord cu Decanatul Facultatii si cu unul dintre
coordonatorii practicii studentesti.

• Adeverintele eliberate de diverse institutii, fara însotirea lor de studii sau alte materiale realizate în timpul practicii, nu se iau în considerare.

• Studentii care efectueaza practica, se înscriu la una din formele anuntate, înregistrând datele personale în fisele de evidenta
ale coordonatorului de practica, cu exceptia celor care realizeaza practica individual.

• Varietatea formelor prin care se poate efectua practica este determinata de specificul formelor de învatamânt (ZI, ID, FR),
rezidenta, conditii locale de cercetare si/sau documentare etc.

* Program valabil pentru anul universitar 2007-2008

• Studentii, care înainte de Hotarârea Senatului U.S.H. privind modificarea metodologiei de sustinere a examenului de licenta,
au acceptat sa efectueze documentare si/sau redactare partiala la lucrarea de licenta, pot continua acest demers, care este
recunoscut ca tip de practica.

• Studentii cu rezidenta în strainatate, arondati centrelor I.D. de la Madrid, Paris, Roma, Viena, Tel-Aviv, New York si Toronto
pot identifica în acest program de practica de specialitate elemente de ghidaj pentru efectuarea practicii precum si
recomandari speciale.

• Studentii care sunt implicati în efectuarea practicii în institutii guvernamentale ( ministere, autoritati, agentii si oficii ), în
unitati de cercetare stiintifica, medico – sanitare sau cu regim special, în organizatii non– guvernamentale, fundatii, asociatii,
etc., vor respecta cu strictete conditiile cerute de profilul unitatilor respective. În cazul unor încalcari ale acestor conditii si la
sesizarea conducerii unitatilor unde se realizeaza practica, studentul în cauza înceteaza efectuarea acesteia, este notat cu 1
( unu ) în catalog si obligat sa efectueze practica de specialitate ulterior. Cazurile deosebite, care afecteaza imaginea Facultatii
si raporturile cu institutia unde se efectueaza practica, pot merge pâna la sanctionarea, potrivit cu procedurile înscrise în
Reegulamentul de activitate profesionala a studentilor.

• Evaluarea si acordarea unui calificativ practicii se realizeaza diferentiat, dupa cum urmeaza :

a. studentii care lucreaza sub îndrumarea unui coordonator de la Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala, institutii
guvernamentale, de cercetare, medico – sanitare, de asistenta si protectie sociala, etc., primesc calificativele de la
coordonatorii de practica;

b. studentii care efectueaza practica individual, indiferent de forma în care se realizeaza, vor fi evaluati de cadrele
didactice coordonatoare ale Facultatii;

c. studentii care efectueaza practica la unitati cu regim special ( penitenciare, unitati militare,de politie, jandarmerie, etc),
trebuie sa prezinte studiul elaborat la finalul practicii conducerii unitatii respective pentru a fi avizat. În caz contrar,
studiul nu este luat în consideratie, iar unitatea respectiva este încunostintata de situatie.

• Calificativele obtinute la practica trebuie sa fie înregistrate, în mod obligatoriu, în cataloage si semnate de catre coordonatori.
Practica de specialitate este obligatorie pentru toti studentii, cu exceptia anilor terminali, indiferent de forma de învatamânt.

FORMELE DE PRACTICA SI COORDONAREA LOR
FACULTATEA DE SOCIOLOGIE SI ASISTENTA SOCIALA
1.INSTITUTII GUVERNAMENTALE

1.1. Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului
(ANPDC), Directiile generale de asistenta sociala si serviciile pentru protectia copilului ale municipiului Bucuresti
Înscrierile pentru practica se fac pâna la 30 iunie. Listele cu numele, prenumele si optiunile studentilor (de la toate formele de învatamânt) se depun la Decanatul Facultatii. Studentii de la forma de învatamânt ID si FR din tara se înscriu pentru practica de specialitate la acest modul, la secretariatele teritoriale ID, FR, urmând ca listele sa fie comunicate Secretariatului ID/FR – Bucuresti pâna la data de 5 iulie inclusiv. Locatiile Directiilor Generale, adresele si telefoanele sau faxurile acestora se vor afisa pe avizierele Facultatii si site-ul Universitatii.
Coordonator practica : prof.univ.dr. Aurel David

1.2. Agentia Nationala Antidrog (ANA) – 100 locuri
Înscrierea si conditiile efectuarii practicii sunt identice cu cele de la pozitia 1.1.
Coordonatori practica : psiholog Monica Georgescu (Agentia Nationala Antidrog), prof.univ.dr. Florian Tanasescu

1.3. Directia de Studii si Cercetari pentru Probleme de Tineret (ANSIT) – 20 de locuri
Întâlnirea pentru organizarea practicii va avea loc în ziua de 1 septembrie, ora 12, la sediul Facultatii
Coordonator de practica: lect.univ.dr. Ancuta Plaesu

1.4. Oficiul Român pentru Adoptii (ORA) - 30 locuri
Întâlnirea pentru organizarea practicii va avea loc dupa 11 iulie, la o data ce va fi anuntata ulterior
Coordonator de practica: prof.univ.dr. Florian Tanasescu.

2. INSTITUTE DE CERCETARE

2.1. Institutul de Sociologie al Academiei Române – 50 locuri
Întâlnirea pentru organizarea practicii va avea loc în ziua de 20 iulie, la ora 10,00, la sediul Facultatii
Coordonator: conf.univ.dr. Petrus Alexandrescu

2.2. Institutul National pentru Studiul Totalitarismului (INST) -10 locuri (str. Arhitect Cherchez nr.16, din strada Zambaccian, în
apropierea Pietei Dorobanti)
Întâlnirea pentru organizarea practicii va avea loc în ziua de 30 iunie, ora 11,00, la sediul INST (tel. 230.69.92)
Coordonator: prof. Dan Catanus, prof.univ.dr. Florian Tanasescu

2.3. Institutul de Sociologie si Opinie Publica (ISOP) al Fundatiei România de Mâine
2.3.1. Sociologia natiunii
Întâlnirea pentru organizarea practicii va avea loc în ziua de 26 iunie a.c., ora 10.00, la sediul Facultatii
Coordonator: prof.univ.dr. Aurel David – 10 locuri

2.3.2. Asistenta si protectie sociala – locuri nelimitate
Cercetari de teren;activitati practice; voluntariat.
Întâlnirea pentru organizarea practicii va avea loc în ziua de 26 iunie a.c., ora 10,00, la sediul Facultatii
Coordonator: conf.univ.dr. Cristian Mihai Pomohaci

2.3.3. Sociologie româneasca – 50 locuri
“Enciclopedia sociologiei românesti” (cercetare si redactare de termeni)
Întâlnirea pentru organizarea practicii va avea loc în ziua de 15 iulie a.c., ora 10,00, la sediul Facultatii
Coordonator: prof.univ.dr. Stefan Costea

2.3.4. Sociologia religiilor – locuri nelimitate
Cercetari de teren: colectare de date referitoare la asociatii religioase; culegere de date si informatii referitoare la traditii religioase;
analize de continut ale unor publicatii centrale sau locale cu privire la fenomenul religios în România.
Efectuarea unor traduceri din enciclopedii germane, engleze si maghiare (termeni despre fenomenul religios, care vor fi depusi la
Biblioteca Facultatii, pentru uzul studentilor).
Colectarea rezultatelor practicii se va face la Decanat, pâna la data de 30 septembrie
Întâlnirea pentru organizarea practicii va avea loc în ziua de 25 iunie 2007, ora 10,00 la sediul Facultatii
Coordonator: prof.univ.dr. Constantin Cuciuc

2.3.5. Istorie sociala – 30 locuri
Cercetari arhivistice pe tema „Fundatiile culturale regale” (echipele monografice studentesti)
Întâlnirea pentru organizarea practicii va avea loc în ziua de 16 iulie a.c., ora 10,00, la sediul Facultatii
Coordonator: prof.univ.dr. Florian Tanasescu

2.3.6. Informatica, Analiza datelor – 150 locuri
Realizarea unui sondaj de opinie în Bucuresti
Întâlnirea pentru organizarea practicii va avea loc în ziua de 26 iunie a.c., ora 12,00, la sediul Facultatii
Coordonatori: conf.univ.dr. Cristian Pomohaci

2.3.7. Psihosociologia spatiilor virtuale– 80 locuri
Efectele izolarii individului; efecte negative ale televiziunii, calculatorului si internetului; spatiile virtuale.
Întâlnirea pentru organizarea practicii va avea loc în ziua de 27 iunie a.c., ora 12,00, la sediul Facultatii
Coordonator: asist.univ. Alexandru Dumitru.

2.3.8. Psiho-Sociologia familiei, Etnosociologie – 30 locuri
„Reprezentarile binelui si raului în mitologia populara româneasca” (cercetare de teren)
Întâlnirea pentru organizarea practicii va avea loc în ziua de 1 iulie a.c., ora 10,00, la sediul Facultatii (contact bistric...............)
Coordonator: lect.univ.drd. Corina (Bistriceanu) Pantelimon

2.3.9. Sociologie generala – 15 locuri
Traduceri din literatura sociologica
Coordonator: conf.univ.dr. Cristian Pantelimon. Telefon de contact: 0744.503.823

2.3.10. Metode si tehnici de cercetare în sociologie si asistenta sociala – 30 locuri
„Violenta în familie” (informare, documentare)
Întâlnirea pentru organizarea practicii va avea loc în ziua de 19 septembrie a.c., ora 10,00, la sediul Facultatii
Coordonator: lect.univ.drd. Beatrice Manu

2.3.11. Sociologia organizatiilor – 50 locuri
Întâlnirea pentru organizarea practicii va avea loc în ziua de 30 iunie a.c., ora 11,00, la sediul Facultatii
Coordonator: lect.univ.drd. Daniela Pârlea, lect.univ.dr. Cristian Pomohaci

2.3.12. Politici sociale – 20 locuri
Sistemul protectiei sociale – studii de caz
Întâlnirea pentru organizarea practicii va avea loc în data de 29 iunie a.c., ora 10,00, la sediul Facultatii
Coordonator: lect.univ.drd. Nela Mircica

2.3.13. Psihosociologie manageriala – 15 locuri
Prelucrari teste
Întâlnirea pentru organizarea practicii va avea loc în ziua de 30 iunie a.c., ora 12,00, la sediul Facultatii
Coordonator: lect.univ.drd. Daniela Pârlea.

2.3.14. Antropologie – 15 locuri
Coordonator: asist.univ.drd. Monica Popa. Telefon de contact: 0744.388.601

2.4. Institutul de Etnografie si Folclor al Academiei Române – 10 locuri
Întâlnirea pentru organizarea practicii va avea loc dupa 17 iulie a.c., la sediul Facultatii, la odata ce va fi anuntata în timp util
Coordonator: prof.univ.dr. Virgil Constantinescu

3. ALTE INSTITUTII SI ORGANIZATII

3.1. Muzeul taranului român (Piata Victoriei) – 10 locuri
Întâlnirea pentru organizarea practicii va avea loc în ziua de 30 iunie a.c., ora 10,00, la sediul Facultatii
Coordonator: asist.univ.drd. Monica Popa
3.2. Muzeul satului (Parcul Herastrau) – 10 locuri
Întâlnirea pentru organizarea practicii va avea loc dupa 25 iunie, la sediul Facultatii, la odata ce va fi anuntata în timp util
Coordonator: prof.univ.dr. Virgil Constantinescu

PRACTICA INDIVIDUALA

• Studentii angajati în diverse institutii (scoli, unitati medico-sanitare, institutii de asistenta sociala, centre sau laboratoare de
selectie si examinare psihologica, cabinete de consiliere educationala din scoli si licee, unitati militare, penitenciare, fundatii,
asociatii, camine de batrâni, centre de reeducare, etc.) pot sa efectueze practica în cadrul institutiei respective cu acordul
conducerii acesteia, pe o tema la alegere sau sugerata de institutia respectiva, urmând ca rezultatele practicii sa fie valorificate
prin: rapoarte de cercetare (sumare sau detaliate), studii, chestionare completate în timpul efectuarii sondajelor de opinie, studii
documentare, bibliografii, traduceri, recenzii etc.

• Studentii care nu sunt angajati, dar care au acces la una din institutiile mentionate pot realiza practica în aceleasi conditii1

• Studentii cu rezidenta în localitatile urbane din provincie pot efectua practica în felul urmator:

a) Realizarea monografiei unei unitati sociale (scoala, spital, întreprindere, fundatie, biserica, etc.), a unei localitati, judet etc.
Coordonatori: prof.univ.dr. Aurel David, prof.univ.dr. Florian Tanasescu

b) Realizarea unei biografii sociale asupra unor personalitati locale ce au avut un aport la promovarea si/sau dezvoltarea
stiintei, culturii, învatamântului etc. pe plan zonal sau national si au dobândit recunoastere publica
Coordonatori: prof.univ.dr. Stefan Costea

c) Realizarea unui studiu pe una din temele urmatoare:
-„Fenomenul descolarizarii în perioada de tranzitie”;
1 Aceasta forma de practica este valabila si pentru studentii cu rezidenta în Bucuresti
-„Evolutia economico-sociala si culturala a localitatilor urbane; realitati contemporane si perspective” (în general sau
particularizata la o localitate urbana);
-„Procesul saracirii populatiei – cercetare de teren pe baza de chestionar”;
-„Somajul si efectele sale psihosociale în plan local sau zonal”;
-„Studiul fenomenelor deviante pe categorii de vârste, sexe si medii sociale”;
-„Fenomenul coruptiei si a birocratiei” (efectuat pe baza de chestionar);
-„Tendinte noi în orientarea profesionala si alegerea carierelor” (studiu pe baza de interviu).
Studentii sunt liberi sa-si fixeze si alte teme de cercetare, în raport de propriile preocupari si de sursele de documentare pe
care le au la dispozitie.
Coordonatori: prof.univ.dr. Aurel David

Verificarea lucrarilor de practica se va efectua în perioada 1-15 octombrie a.c.

• Studentii cu rezidenta în localitati rurale pot efectua practica în felul urmator:

a) Realizarea monografiei unei unitati sociale (scoala, spital, întreprindere, fundatie, biserica etc.), a localitatii, a regiunii
etc.
Coordonator: prof.univ.dr. Virgil Constantinescu

b) Realizarea unei biografii sociale asupra unor personalitati locale ce au avut un aport la promovarea si/sau dezvoltarea
stiintei, culturii, învatamântului etc. pe plan zonal sau national si au dobândit recunoastere publica
Coordonatori: asist.univ.drd. Monica Popa

c) Elaborarea unui studiu pe una din temele urmatoare:
-„Fenomenul reruralizarii” (migrarii de la oras la sat)
-„Efectele aplicarii Legii nr.18 asupra economiei agrare a localitatii”
-„Perspectiva reluarii proceselor asociative în agricultura” (studiu efectuat pe baza de chestionar elaborat de student)
-„Migrari temporare în strainatate” (pentru efectuarea unor munci agricole, pentru obtinerea unor plasamente în
diverse servicii etc.)
-„Fenomenul îmbatrânirii demografice – cauze si efecte”
-„Degradarea starii de sanatate a populatiei si a actului medical”
-„Valorificarea traditiilor culturale locale, zonale si regionale” etc.
Coordonatori: prof.univ.dr. Florian Tanasescu, prof.univ.dr. Aurel David

Verificarea lucrarilor de practica se va efectua în perioada 1 – 15 octombrie a.c.

• Studentii cu rezidenta în strainatate pot efectua practica în modul urmator:

a) Realizarea unui studiu asupra comunitatii românesti (daca exista) din localitatea de rezidenta sau din zona

b) Cercetarea fenomenului migrarii temporare sau definitive a românilor (studiu pe baza unui chestionar elaborat de student
sau sugerat de un coordonator de practica)

c) Perceptia românilor în strainatate:
- a românilor în general;
- a populatiei românesti din tara;
- a românilor din strainatate;
Studiul/studiile pot fi efectuate prin: analiza si interpretarea informatiilor din presa scrisa, presa audiovizuala sau presa
electronica.

d) Performantele învatamântului si cercetarii în domeniul sociologiei si asistentei sociale (studii de caz asupra unor institutii
academice de stat sau particulare, unde studentii au acces) pe urmatoarea problematica (fie în bloc, fie pe fiecare componenta):
- structura tematica a planurilor de învatamânt (discipline, numar de ore si de credite aferente);
- activitati practice (laboratoare, seminarii, cercetari de teren);
-cercetare în sistem academic (teme, organizare, finantare, implicarea cadrelor didactice si a studentilor, nivel de
reprezentare în ansamblul demersurilor academice, rezultate);

e) Realizarea unor studii pe alte teme, la alegerea studentilor, în raport de disponibilitati si de preferinte.
Conditiile efectuarii practicii sunt identice cu cele ale studentilor din România.
Coordonatori: prof.univ.dr. Emilian Dobrescu, lect.univ.drd. Dan Rosca
Verificarea lucrarilor de practica se va efectua în perioada 1 – 15 octombrie a.c.
Acest program are caracter orientativ. Studentii care nu identifica în program o varianta acceptabila în tematica sau o modalitate
oportuna de realizare a practicii au libertatea sa aleaga o alta tema precum si modalitatea specifica de cercetare si realizare a studiului.
Pentru promovarea practicii, studentii trebuie sa faca dovada ca au efectuat integral numarul de ore prevazut în programa
analitica si sa prezinte în intervalul precizat anterior rezultatele cercetarilor (studiu, referat, micromonografie, raport de cercetare etc.).
Studentii care efectueaza practica în institutii si organizatii din Bucuresti sau din provincie, primesc calificative fie de la
coordonatorii de practica ai Facultatii, fie de la reprezentantii desemnati de aceste institutii sau organizatii.
Dupa afisarea electronica a programului de practica, Secretariatele ID/FR trebuie sa îl faca cunoscut studentilor din centrele
teritoriale prin afisarea lui la avizierele centrelor


Sus 
 Mesaj necitit Scris: Acum un minut 
 
Sus   
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
 
 Pagina 1 din 1 [ 1 mesaj ] 





Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

 
 

 
Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron